לתרומות לחץ כאן

לא רוצים להזמין חילונים לחתונה חרדית

שאילה לפוסק. נתבקשתי על ידי חברתי קרובה לשאול את הדיין.
מדובר בזוג אשכנזים שחזרו בתשובה נהיו חרדים, ב"ה.
כל המשפחה שלהם לא קיבלו את דרכם החדשה ואף בזו להם, כי הינם משכילים ואנשי מעמד חברתי, וגם שונאי דת ותלמידים חכמים ומחללי שבת בפרהסיא.
הזוג בשעה טובה מחתנים את הבן בחור ישיבה עם בת למשפחה של רבנים חשובים. הורי החתן וגם החתן בעצמו לא רוצים בשום פנים ואופן להזמין את משפחה החילונית של חתן כדי שלא לקלקל אווירה באירוע הקדוש ושלא לגרום אבל לעצמם ולמשפחת הכלה ששם כולם חרדים מלידה. והם גם כן מתבישים במשפחה החילונית ומסתירים את קיומם.
למרות שבמשך כעשר שנים אין כל קשר קבוע עם קרובי משפחה חילונים ואין באים לאירועים שלהם כלל, עדיין סבתה של החתן לוחצת ומקפידה ומאיימת כדי שכן להזמין את המשפחה החילונית בטענה שככה נהוג במשפחה שלה להזמין את כולל לחתונות.
האם הלכה מתירה לעבור על כיבוד הורים ולא לפחד מאיומים של סבתה או מה לעשות? בעבר נשאל פוסק ספרדי בסוגיה הנ"ל והמליץ לשלוח הזמנות בדואר מדרכי השלום. זוג לא רוצים לשלוח בדואר כי המשפחה הרצויה תגיעה ויגרם כל האבלות שצוינו לעיל.

תשובה:

שלום רב

למען האמת אני ממש לא מסכים עם כל הגישה… יש קרובי משפחה, שרוצים לבוא לשמחה כי הם מרגישים קשר, ורוצים לשמוח יחד ולשמח, למה לדחות אותם?? הרי ההיפך הוא הנכון! בני המשפחה שחזרו בתשובה צריכים ליות אור למשפחה כולה, להראות דוגמא של התנהגות יפה ומקרבת, דרך ארץ כבוד וידידות, וכך אולי גם יזכו להשפיע על הקרובים לטובה.

אם אתם חושבים שהמחותנים אינם יודעים שיש כאלו קרובי משפחה נראה שעוד לא למדתם מספיק כיצד מתנהלים שידוכים בציבור החרדי… הם כבר הפכו את כל העולם כדי לדעת עליכם הכל, ואתם לא צריכים להתבייש לא בעברכם ולא בבני המשפחה, אדרבה, עשיתם צעד עצום, ובמקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.

אולי טיפ קטן לסיום… בחיים למדתי, שאיש לא יכול לבייש אותך, אתה הוא זה הבוחר להתבייש! אדם שמצניע את קרובי המשפחה מתבייש בהם ומתנצל לכל אחד שבא על עצם קיומם, יוצר את הבושה בעצמו, אבל אם הוא נוטל את אחיו החילוני בזרועו ומוליך אותו בשמחה למחותנים להכיר ביניהם, מציג את האח ומשבח אותו בפני המחותנים, אף אחד לא ילעג לו! וגם יקייןם מצות חסד עם האח שישמח לקבל ת הידידות והקירבה.

ולגבי הסבתא, אנשים לא חיים לעולם, וכל מה שאפשר לעשות כדי לשמח את הסבתא ולגרום לה נחת שתוכל לחגוג עם כל משפחתה יחד, מומלץ מאוד.

מזל טוב ורוב נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל