אשה קנתה פאה. ניתנת אחריות לשנה.
כעבור שנה וחצי, התברר לה שיש בעיה בפאה, שערכה הכספי גבוה.
והשאלה האם המוכרת חייבת לפצות אותה.
בעיה מסוג זה עלולה לקרות, ואם מטפלים בה בהקדם – ניתן לתקן אותה בקלות ובעלות נמוכה. אבל הלקוחה לא שמה לב, (טיפלה בפאה בבית בעצמה, ולא הגיעה לטיפול שוטף אצל פאנית, ולכן לא היתה מודעת לבעיה שהולכת ומחריפה עם הזמן).
האם המוכרת חייבת לפצות? בכל הנזק?
תשובה:
שלום רב,
אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,
ישנה שאלה אם הגבלת האחריות לשנה כוללת גם מקרים פגמים בייצור. גם אם נניח שהאחריות במקרה של פגם אינה מוגבלת בזמן, מקום מקום, אם הלקוחה השתמשה לאחר שהייתה יכולה להבחין בפגם וכל שכן לאחר שהבחינה בפועל, שוב אינה יכולה לבוא בטענות כנגד המוכרת. ובמקרה שהשימוש גרם שהתיקון יהיה קשה יותר מאשר היה אלמלא השימוש, גם אינה יכולה לתבוע תיקון.
מקורות:
עיין שו"ע חו"מ סי' רלב סעיף ג.