לתרומות לחץ כאן

מערער שלא מחה נגד חזקת ג"ש טוען שטעה

ראובן קנה מחסן מהקבלן -עם חוזה קניה כדין- שהוצמד בחוזה לדירה ולאחר 18 שנה טוען שמעון שהקבלן מכר לראובן שטח השייך לכל הדיירים ושהוא שמעון לא מחה אז בטעות והוא מוחה עכשיו לאחר שנודע לו.
הרבה לפני התביעה של שמעון ובלי שום קשר מכר ראובן את הבית עם המחסן ללוי.
1. האם יש לראובן חזקה על המחסן? 2. האם נכון שראובן לא בעל דברים של שמעון כי מכר את הזכויות שיש לו ללוי?

תשובה:

שלום רב,

  1. יש לראובן חזקה. הטענה של שמעון שלא ידע לא מקובלת. היה מוטל עליו לברר, לדעת ולמחות. חשוב גם לציין שאם קנייתו של ראובן קדמה לקניית שמעון, קניית ראובן תקיפה ושמעון לא יוכל לטעון שקנה בתום לב ולא היה אמור לדעת מה כתוב בחוזה של ראובן.
  2. שמעון אינו יכול לתבוע את ראובן כיון שהמחסן אינו תחת ידו. כמו כן, אינו יכול לתבוע אותו על השימוש בשנים שעברו, כיון שאף לפי דבריו ראובן היה שותף והיה רשאי להשתמש במחסן. אבל, בתביעה של שמעון נגד לוי, אם ראובן מעוניין להצטרף לדיון, הרי הוא בעל דברים ורשאי להצטרף.

מקורות:

  1. המקרה היחיד שמצאנו שאדם יכול לטעון שלא ידע שהקרקע שלו ולכן לא מחה, הוא כאשר המערער ירש בעודו קטן והמחזיק החזיק כבר לפני מיתת המוריש, ואפילו במקרה זה הדין תלוי במחלוקת והמחזיק יוכל לטעון 'קים לי'. עיין שו"ע חו"מ סי' קמט סעיף יט ונו"כ שם. אבל אדם שירש כשהוא גדול הוא אמור לדעת למחות אפילו בנכסים של מוריש מורישו. עיין נתיבות שם סק"ח.
  2. עיין שו"ע חו"מ סי' רכו סעיף א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל