לתרומות לחץ כאן

סנדקאות לסבא נשוי לגויה וטבל לנצרות

בעז"ה מצפים להולדת בנינו הראשון. אבי הבן יפגע מאוד אם לא נכבד אותו להיות סנדק, הכבוד הזה חשוב לו מאוד. מצד האישה אין אב או סב שאפשר לכבדם, הבעייה שאבי הבעל נשואי לגויה קתולית ולשם כך עבר טבילה לנצרות. הוא לא נוצרי , עשה את המעשה רק לשם החתונה עם הגויה, אבל כן ממשיך לבקר בכנסייה מדי פעם כדי לרצותה. מצד שני כאשר בביתנו עושה עמנו קידוש וכו'.
האם מותר לשימו סנדק? או שלכבד רב או תלמיד חכם למרות שאבי הבעל יפגע מזה מאוד וישמור טינה?

תשובה:

שלום רב,

עשו כל מאמץ להביא רב מכובד שאז זה יהיה טבעי יותר מדוע הוא יהיה הסנדק ולא אחד מבני המשפחות. מדובר באדם מחלל שבת ועוד נשוי לגויה בנוסף על מה שכתבתם בשאלה. ממש לא ראוי שיהיה סנדק לבן שלכם שבעזרת ה' יגדל לתפארת

מקורות:

רמ”א ביו”ד סימן רס”ד סעיף א’ מבואר בשם האור זרוע והמהרי”ל שיש להדר שהסנדק יהיה צדיק גדול. וטעם הדבר מבואר בלבוש מפני שהצדיק מכווין כוונות קדושות וגורמים על ידי כן שהילד יהיה כמותם, אמנם הרקנטי מבאר שזה מפני שאליהו הנביא בא לברית ויושב על הכסא לכן צריך שיהא הסנדק צדיק כדי שאליהו יתרצה לבא, מטעמים אלו צריך להמנע ולא לתת סנדקאות לאדם רשע, עוד יש לתת טעם לפי הדעות שסוברים שאין לתת לקטן להיות סנדק מפני שמבואר במהרי”ל שהסנדק נחשב כאילו שהוא מקטיר קטורת, וזה לא מתאים שקטן יקטיר קטורת, ואם אמרו על קטן צדיק שאין ראוי שיקטיר קטורת ק”ו שאדם רשע שטבל לנצרות מבקר בכנסיה מחלל שבת וכו'. שאינו ראוי כלל שיקטיר קטורת ויש להמנע ולא לתת לו להיות סנדק.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל