לתרומות לחץ כאן

חתם על זיכרון דברים והתעוררו בעיות של מס ושל מועדי התשלומים

חתמנו על הסכם מכירת דירה בסכום מסוים ועל המוכר לגמור להסדיר את הרישום של הדירה על שמו בעמידר ולאחר 10 ימים מסיום רשום הדירה על שמו יערכו את החוזה. בין לבין הממשלה הטילה מס שבח על הדירה.
1. האם יכול המוכר לבטל את העיסקה משום שיצטרך להעביר לשלטונות המס סכום גדול ממחיר הדירה ואז הוא לא יקבל את הסכום שהיה רוצה למכור את הדירה או שהקונה ישלם לו את ההפרש.
2. הייתה לנו דרישה מהקונה לתשלום בעת חתימת החוזה 100% ממחיר הדירה ובתמורה יקבל באותו מעמד את הדירה נקיה מחוב כגון מים חשמל ארנונה..(דרישתנו זו הייתה על סמך הצהרה בעל פה של הקונה שיש בידו את כל סכום הדירה שאם לא כן לא היינו חותמים על הסכם זיכרון הדברים) פנה אלינו העורך דין של הקונה שיש לערוך את החוזה כמקובל מאחר ואין הסכם כתוב חוזה כמקובל 10% בחתימת החוזה והשלמה ל-50% לאחר רישום הערת אזהרה בטאבו ולא יאוחר מ-45 יום יתרת הסכום. בלית ברירה ושלא ברצוני ומאחר ובאתי מחוץ לארץ במיוחד ועלה כסף רב הסכמתי. אבל עשיתי תנאי שאם הקונה לא יגיע ויבוא לחתום וישלם על הצעת עורך דינו אני רואה בזאת הפרת הסכם. הקונה לא בא בטענה שאין לו את כל הכסף.

תשובה:

שלום רב,

התשובות הן כלליות. אין אפשרות לתת תשובה פרטנית מבלי לשמוע את הצדדים ולראות את כל המסמכים.

1. אם חתמו על הסכם זיכרון דברים שלא אצל עורך דין ולא העלו את הנושא של המס, יכולה להיות למוכר טענה, שאם הקונה לא מוסיף את המס למחיר הדירה, הרי הוא חוזר בו.

2. אם הקונה אינו רוצה לעמוד בתנאי התשלום שסוכמו, המוכר רשאי לחזור בו מההסכם.

מקורות:

1. מאחר והסכם 'זיכרון דברים' נעשה מתוך ידיעה שלאחר מכן ייערך חוזה סופי אצל עורך דין, הרי זה על דעת שכל הדברים שאנשים אינם יודעים לעמוד עליו שלא בסיוע עורך דין עדיין אינם סגורים.

2. עיין נתיבות סי' קצ סק"ז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל