לתרומות לחץ כאן

קריאת שם ע"ש אדם שנפטר צעיר

אחרי מבוא השלום והברכה
אברהם ושרה התחתנו ונולד להם בן שקראו לו בצלאל שנפטר ל״ע בדמי ימיו נולד להם בן שני שקראו לו גם בצלאל על שם אחיו הבן הזה גדל התחתן ונולד לו בן יחיד יצחק. בצלאל סבל כל חייו מכל מיני בעיות בעיקר בבריאותו 10 שנים קודם פטירתו לקה בליבו ונשאר חולה עד שנפטר בגיל 66.
עכשיו לבנו יצחק אשתו צריכה ללדת בן והוא רוצה לקוראו בצלאל על שם אביו ז״ל לכתחילה הוא לא רוצה לתת לו ב׳ שמות אלא שם אחד והוא שם אביו בצלאל ז״ל האם יש איזושהי בעיא לקרוא לו כך.

בברכה א.א

תשובה:

שלום רב.

אכן נוהגים שלא לקרוא ע"ש אדם שנפטר צעיר. וזה עפ"י דברי המהרש"ל בים של שלמה (גיטין פ"ד סי' לא) אין קוראים ישעיהו אלא ישעיה, משום ש"ריע מזליה". ראה בשו"ת אגרות משה יו"ד סי' קכב.

בספר תשובות והנהגות (ח"ג סי' רצז) שהביא מהאדמו"ר מסאטמר שהקפיד שלא לקרוא ע"ש אדם שנפטר לפני גיל שישים. זאת אומרת שלאחר גיל זה אין קפידא. וח"ד סי' רכח הביא בשם הגרי"י קניבסקי עצה לקרוא לילד ע"ש קרוב המשפחה שנפטר צעיר, אולם לכוין ע"ש אדם צדיק אחר שנקרא גם הוא בשם זה. לדוגמא, אם הוא רוצה לקרוא לבנו בצלאל ע"ש אביו למרות שנפטר צעיר ומתוך ייסורים, הוא יכול לכוין ע"ש בצלאל בן אורי בונה המשכן, או ע"ש רבי בצלאל אשכנזי מחבר השיטה מקובצת, או ע"ש ר' בצלאל אביו של המהר"ל מפראג.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל