לתרומות לחץ כאן

הזמנת בגדים באינטרנט שאינו מסונן

כבוד הרב שלום!
יש לי שאלה האם על פי ההלכה יש לי אפשרות להזמין בגדים דרך האינטרנט (פתוח…)

תשובה:

שלום רב.

שומר נפשו ירחק משיטוט באינטרנט פתוח. אף על פי שעל פי שורת הדין יכול להיות שאין  איסור לראות בדרך אגב תמונת אשה שאינה צנועה, כשאינו מתבונן בה ממש, ואינו מכוין להנות ממנה, מכל מקום הרבה מכשולות עלולות לבוא לאדם מראיות אלו, וכמעט מן הנמנע שלא לבוא על ידי כך להרהורי עבירה שהם קשים מעבירה.

כמו כן, מי הוא שיוכל לקבוע בנפשו שודאי לא יגבור עליו יצרו להביט בתמונה אסורה רגע קל ולהנות ממנה, דבר האסור מדאורייתא משום ולא תתורו אחרי לבבכם, כמבואר במשנה ברורה סי' עה ס"ק ז.

יתר על כן אמרו חז"ל במסכת בבא בתרא דף נז עמוד ב: "ועוצם עיניו מראות ברע – א"ר חייא בר אבא: זה שאין מסתכל בנשים בשעה שעומדות על הכביסה [משום שהן מפשילות שרווליהן ועלול הוא על ידי כך לבוא לידי הרהור עבירה]. היכי דמי, אי דאיכא דרכא אחריתא, רשע הוא [כלומר, אם יכול הוא ללכת בדרך אחרת ואינו מוכרח לעבור ליד הנהר, רשע גמור הוא שמביא עצמו לידי נסיון!] אי דליכא דרכא אחריתא, אנוס הוא. לעולם דליכא דרכא אחריתא, ואפ"ה מיבעי ליה למינס נפשיה [כלומר גם כשאין לו דרך אחרת עליו לעשות כל שיוכל שלא יזדקק לראות אותן כשהן עומדות ליד הנהר שלא בצניעות ראויה]. ואם בהפשלת שרווליהן הדין כך, כמה יש להתרחק ולהשמר מהסתכלות באינטרנט פתוח שכחל ענינו וכל דרך הפירסום שם הוא רק באופן של גירוי היצרים כידוע… אין לי ספק, ששום רווח כלכלי לא יבוא לאדם על ידי שיטוט כזה באינטרנט.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לדעתי, גם אשה צריכה להתרחק מאינטרנט פרוץ, אין ספור מכשולים יצאו מזה, הרבה בעיות בשלום בית וכו'… היצר הרע מושך את האדם לגלוש גם למחוזות שאינם טובים ואינם ראויים, וכל האוירה באינטרנט כזה רחוקה מלקרב את האדם לאביו שבשמים.

  2. לכבוד הרב אני רווקה, בקשר לתשובה אם אחותי שהיא יש לה אינטרנט פתוח היא תתעסק עם זה ואני אשב לידה ואבחר את הבגדים (כי היא מזמינה מארה"ב וחבל שאני לא אזמין גם)
    , זאת אומרת שלה יש את השליטה במחשב והיא לא תראה לי דברים לא טובים אני יודעת את זה בגלל שאני חיה אתה באותו חדר ועד עכשיו היא לא אפשרה לי גישה לאינטרנט הפתוח,
    אשמח לתשובה כנה האם יש אסור בהלכה על זה ואם אקבל על זה עונש או לא
    תודה רבקי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל