בדיקת חמץ לאור הנר ביום טוב

שלום כבוד הרב במשנה ברורה סימן תלה כתב מרן לגבי מי שלא בדק בליל י"ד בסעיף קטן ב' שיכול לבדוק בתוך הפסח דהיינו יום טוב עצמו ובמשנה ברורה כתב שאף על פי שאינו יכול לשורפו השאלה היא האם בודק לאור הנר או לא בשער הציון סעיף ט' כתב שאם בודק ביום טוב אפילו לדעת המתירין צריך עיון האם מותר להדליק נר בשביל הבדיקה והשאלה למה לא אומרים פה את הכלל מתוך שהותרה ההדלקה לצורך הותרה גם שלא לצורך למה השער הציון כתב שצריך עיון בזה תודה רבה.

תשובה:

שלום רב.

הכלל של מתוך שהותרה הבערה לצורך הותרה נמי שלא לצורך, אינו אומר שמותר להדליק אש אף שלא לצורך יום טוב, אלא הכלל הוא שמותר להדליק נר רק כאשר הוא לצורך יום טוב והוא שווה לכל נפש, כמו שפסק המשנה ברורה בתחילת סימן תקי"א, ולכן גם כתבו הפוסקים בסימן תמו שאם מצא ביום טוב של פסח חמץ אינו יכול לשורפו ביום טוב כיון שאין בזה צורך יום טוב כלל, וממילא לא אמרינן בזה 'מתוך'.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל