לתרומות לחץ כאן

חלומות על מים

שלום כבוד הרב!
בתקופה האחרונה אני חולם על מים (ים, מקווה, מעיין, נהר) ובכל החלומות אני טובל במים, שני חלומות מתוך עשרה לפחות, היו סיוטים.

האם יש דעה על כך בקבלה או בגמרא?

נ.ב
יש לציין שאני נוהג לטבול בכל יום שישי אם יש קשר בכלל לנושא.

תשובה:

שלום רב.

מובא בגמרא בברכות נו,ב שאמר רבי יהושע בן לוי: הרואה נהר בחלום ישכים ויאמר 'הנני נטה אליה כנהר שלום', קודם שיקדמנו פסוק אחר – 'כי יבא כנהר צר'. ובראשונים מבואר שהרואה עצמו רוחץ בים השקט יגיד, במעיין טוב לו וזה סימן של שמחה, וכן אם רואה עצמו שוחה בברכה או במקוה או בנהר סימן הדבר שיתחבר עם אנשים טובים.

החלומות שהיו עבורך סיוט, מטרתם היא לעורר את האדם לחזור בתשובה ולבטל את הגאווה מליבו ובכך יציל את עצמו מייסורים וצער.

בהצלחה רבה.

מקורות:

ספר פתרון החלומות לר' שלמה אלמולי מר' האי גאון, רס"ג ורש"י.

ושמטרת החלומות הרעים לעורר את האדם לחזור בתשובה, כך מבואר באיוב פרק ל"ג פסוקים ט"ו – י"ח 'בַּחֲלוֹם חֶזְיוֹן לַיְלָה בִּנְפֹל תַּרְדֵּמָה עַל אֲנָשִׁים בִּתְנוּמוֹת עֲלֵי מִשְׁכָּב, אָז יִגְלֶה אֹזֶן אֲנָשִׁים וּבְמֹסָרָם יַחְתֹּם, לְהָסִיר אָדָם מַעֲשֶׂה וְגֵוָה מִגֶּבֶר יְכַסֶּה, יַחְשֹׂךְ נַפְשׁוֹ מִנִּי שָׁחַת וְחַיָּתוֹ מֵעֲבֹר בַּשָּׁלַח. ביאור הדברים: במראית החלום בלילה בעת שהאדם ישן אזי יגלה ה' לאדם מהעונש אשר נגזר עליו בגין חטאיו ואם לא ישוב בתשובה ישלח עליו יסורים מטרת חלומות אלה להסיר מהאדם את הרע אשר נגזר עליו על ידי שישוב לה' ולבטל את הגאוה מליבו ובזה ימנע נפשו מרדת אלי קבר ויציל חייו מחרב ויסורים. וכך כתבו ראשונים רבים, בספר חסידים סי' רכ"ו ותמ"ד, רמב"ם תעניות א,יב, ראב"ן סי' קע"ט בשם רבינו חננאל ועוד.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. שלום כבוד הרב.
    נסעתי לטיול שורשים בגיאורגיה ושם חלמתי על רב גדול שופך עליי מים על הראש.
    ולאחר מכן הרב ישן במיטה עם האחיינית שלי.
    בכבוד רב
    נטלי מור

  2. החלום מראה על חשיפה לאינטרנט או ספרות קלוקלת, אדם חולם מהרהוריו ביום, יש לשמור על קדושת העיניים והמחשבה. שבוע טוב.

  3. שלום כבוד הרב ..
    הלילה חלמתי שאני וקבוצת נערים נשים/גברים יצאנו למן מקום כזה שנדמה כאילו היה פעם ים /נהר אך הוא יבש ואני לקחתי מקלות ודחפתי פנימה לבוא באדמה כמה וכמה פעמים ואז יצאו המון המון מים ומילאו את כל המקום .
    המים היו צלולים וקרירים והיתה תחושה מאד טובה .

  4. חלום נפלא! שהרי מים זה תמיד רמז לחסד, וכמו כן אין מים אלא תורה, ובא לרמז לנו שעם קצת מאמץ נוסף – החפירה – נוכל להתחזק עוד בשמירת המצוות ועבודת ה'.

  5. שלום כבוד הרב,
    אני כבר כמה לילות רואה אותי והילד ועוד המון אנשים שלא מכירה על קיר האבנים של הים או חוף הים בלילה בים חזקה וגלים גדולים שנופלים אלינו ויוצאים מהגל ושוב ושוב ממש מפחיד.
    והלילה חלמתי על בן אדם שלא מדברת איתו שעשה המון רע בחיים שלנו שהתנהג בסדר ורצה להשלים אבל אני לא רוצה לתקשר איתו והיינו בפארק בריכה עם מגלשה ואני עולה מדרגות עם הילד ונכנסת לגלגל מים בו שביל מים עם הילד והגלגל קרע אז שחינו אבל בשתי המקרים אנו לא מתים אם אני זוכרת טוב אבל לא רואה את סוף הסיפור מפחיד אותי אני בלחץ כבר כמה לילות אותו חלום על ים או מים

  6. חז"ל אומרים במקומות רבים שאין מים אלא תורה, ולכן יש כאן רמז לכך שצריך לדאוג לכך שבעזרת ה' הילד יהיו לו כלים להיות תלמיד חכם, שילמד במקום תורני חזק, ויראה בבית קשר חזק לתורה ולמצוות, תעשו איזה חיזוק בענין זה בשמחה ובעזרת ה' תראו רק נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל