לתרומות לחץ כאן

שותפה עסקית שאיננה מתלבשת בצניעות

הנני בחור דתי על גבול המזרחניק והחרדי.
יש לי שותפה שאינה הולכת בלבוש צנוע אף שהערתי לה פעמיים.לאשתי מפריע הדבר במקצת היא אומרת שאינני מכבד את עצמי משום שהעסק שלנו מחייב ללכת יחד להרבה פגישות, מה עליי לעשות??

תשובה:

שלום רב.

מתוך דבריך נראה שלך הדבר אינו מפריע, ואין לך כל בעיה עם הלבוש של שותפתך לעסק. אינני נכנס כרגע לנושא העקרוני, אך זה ודאי יוכל להסביר לנו מדוע שותפתך על אף שהערת לה כבר פעמיים לא שינתה כלום בלבושה – כי גם היא מרגישה שהדברים שהיא שומעת לא יוצאים מגרונך, אלא מישהו/י אחר/ת מדבר מתוך גרונך, ובמקרה שלך – רעייתך, שלא השלימה לכאורה עם הקשר העסקי שביניכם.

במצבכם הנוכחי, הנושא הפך להיות נושא זוגי, כלומר הלבוש של שותפתך הוא נושא שנמצא בינך לבין רעייתך, ואת הפיתרון הראשוני עליכם למצוא במקום הזה.

בשלב ראשון הייתי מציע לך לשבת עם אשתך לשיחה מלב אל לב בניסיון להבין מה בדיוק מפריע לה בכך ששותפתך לא מתלבשת בצניעות, האם היא מקנאה לך, או שמא היא חוששת ממה יאמרו הבריות שרואים אתכם יחד, וכדו' יתכנו סיבות רבות מה בדיוק מפריע לה, אך אחרי שיחה כזו יתכן ותסכים איתה, ויתכן והיא תקבל את זה שלך זה לא מפריע, אולם שייך גם מצב שתקבעו ביניכם איזו שהיא קביעה מתי מה ואיך, ואז תוכל לפתוח ממקום פנימי שלך את הנושא עם שותפתך, והכלל של דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב – יעבוד גם במקרה שלכם.

אם לא הצלחת לפתוח את הנושא עם רעייתך, או שהשיחה עלתה על שרטון, מומלץ לפנות לגורם שלישי שיצליח לעזור לכם להבין את עצמכם במקום הזה ומה המניעים של כל אחד מכם בהתנהגותו.

כל טוב ובהצלחה.

הרב יהודה ליב אוירבך

מנהל ואחראי המוקד הטלפוני של ארגון "בינת הלב",

מפקח ארצי במרכזי הטיפול של "מרכז החינוך"

טל. 02,6587003

נייד. 052,7643333

פקס. 02,6587006

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל