לתרומות לחץ כאן

קבלה לכיסוי ראש

שלום,
השאלה שלי קצת מורכבת. התחתנתי לפני קצת יותר משנה. הייתה לי הפלה טבעית כחודש וחצי אחרי החתונה ומאז אני מאוד התחזקתי בדת. חיכיתי להקלט שוב להריון. הייתי אצל רבנים, ובחודש שלקחתי על עצמי ללבוש חצאיות נכנסתי להריון. אני באה מבית חילוני, אך שומרת מסורת. משפחתו של בעלי חרדית, אבל הוא בגיל 16 חזר בשאלה. כיום שנינו מאוד התחזקנו. מאז החתונה אנחנו שומרים טהרת המשפחה בדקדוק, כמובן כשרות ושבת כהלכתה. בטבילת מקווה האחרונה הבטחתי שאם אני אכנס להריון ואלד ילד בריא ושלם, אני אקח על עצמי כיסוי ראש. אני צריכה ללדת עוד כחודש, ואני מאוד מתלבטת בעצמי. אני מפחדת לקיים את ההבטחה, ושזה ירחיק ממני את בעלי. משפחתו כפתה עליו את הדת, ובגלל זה הוא ברח מהם, וחזר בשאלה. כיום הוא הולך לשיעורי תורה, הוא עם כיפה תמיד על הראש. אנחנו במצב של התחזקות, אבל אני לא יודעת מה לעשות — לשים כיסוי ראש ולקחת את הסיכון שזה לא בלב שלם?

תשובה:

קודם כל, מאד חיזקת ושימחת אותי בדבריך הנפלאים. כמה יפה זה שזוג בונה את עצמו בעבודת ה', נדבך אחר נדבך, ביחס כן בינם לבין בורא העולם. אשרי חלקך שזכית לכך, וכולי תקווה ותפילה שכך תמשיכי הלאה.

בנוגע לשאלתך, כיסוי ראש כדין הוא בהחלט דבר גדול מאד, והסיפור שלך מזכיר לי סיפור נוסף שיש לי היכרות אישית עמו, בו בדיקת אולטרסאונד גילתה מום מסוים בעובר. האישה קיבלה על עצמה לכסות את ראשה כדין, והמום פשוט נעלם, כמי שלא היה. הקבלה שלך הייתה צעד אמיץ

כיסוי ראש הוא אמנם מצווה השייכת לנשים, אבל הוא גם דבר שלבעלך יש מעורבות אינטימית. הצמיחה וההתחזקות שלך בדת היא תהליך המשותף עם בעלך, כפי שניכר מאד משאלתך, וגם הפרט של כיסוי ראש עשוי להיות פרי של התחזקות הדדית. לכן, אני מאד ממליץ לך לדבר עם בעלך על הנושא. תגידי לו שאת מוכנה ללכת צעד נוסף בנושא של צניעות, כמו שלקחת צעד קדימה כשקיבלת על עצמך ללבוד חצאית. תשאלי אותו מה דעתו בעניין. דברו יחד על סוגים שונים של כיסויי ראש. פאות למיניהם, מטפחות למיניהם. תגידי לו שלקראת הלידה את חושבת שזה היה דבר טוב לעשות, ושיתפי אותו בכל העניין. ממה שאת כותבת, אני בטוח שתמצאי אוזן קשבת ממי שהוא באמת שותף לחיים בהתחזקות, בהליכה קדימה בשמירת המצוות ועבודת הבורא, ושתוכלו לממש את הקבלה ביחד.

שוב, אני מאד מתרשם לטובה מהדרך בחיים שלך ושל בעלך. חזקו ואמצו בדרך התורה, ויהיה ה' עמכם!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בעה

    הסיפור מחזק מאוד.
    גם אני לקחתי על עצמי כיסוי ראש לפני 9.5 שנים והתהליך נמשך כשבעה חדשים טרם ביצעתי זאת. לשמחתי הרבה בעלי תמך בכל מהלך שיגרום לי לשמחה.
    ראינו ישועות וזכינו לחתן את 2 ילדינו בתוך 3 שבועות 2 חתונות וזה קרה כחצי שנה אחרי ששמתי את כיסוי הראש.
    כמובן שהתפללנו הרבה מאוד לבורא עולם בכל מקום אפשרי!!!

    ישועת ה' כהרף עין

    בברכה והצלחה לכולם
    פורים שמח

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל