לתרומות לחץ כאן

מתן שכרן של מצוות

שאלה:

קיום מצוות,  המקיים מצווה ללא ידיעת שכרה גדול מהיודע שכרה ומקיימה ועדיף שלא יקיימה.

שאלתי למה במצוות ציצת קטן הפיסקה הריאשונה מספרת על שכר 2800 עבדים מה הרעיון.

תשובה:

א. אינני יודע מהיכן לקחת את זה ש"עדיף שלא יקיימה", ודאי גם אדם שיודע מתן שכר המצוות חייב וצריך לקיים את המצוה,

ב. בעיקר השאלה הרי אין אנו יודעים מתן שכרן ואיך אמרו חז"ל שיש שכר לציצית כגון שיהיו לו כך וכך עבדים וכן שאר פעמים שאמרו חז"ל איזה שהוא שכר על המצוות, והלא "אין אתה יודע מתן שכרן"? שאלה יפה היא אולם הביאור בזה הוא שאי ידיעת שכר המצוות הוא "שאין אתה יודע מתן שכרן" דהיינו שאין לנו ערכים מתאימים כמה "שווים" באמת המצוות, לדוגמא, אדם שהובטח לו תמורת עבודתו סוג מטבע לא מקומי, האם ידע להעריך את השווי האמיתי של המטבע והלא אינו יודע כלל כמה זה שווה באמת, רק לכשיגיע לאותו מקום שאפשר לפרוט את המטבע יוכל להעריך באמת את שוויה, אולם הוא יכול לקבל קצת מושג בתור השאלה כמו שאצלו במדינתו יש מטבע ואפשר לקנות עמו כך וכך, גם בזה אפשר לקבל כך וכך דברים, אך האם זהו שכר כל המצווה? ודאי שלא, אין לנו ערך ומושג מהו מתן שכר של המצוה וחז"ל אמרו "וטוב שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא יותר מכל חיי עולם הזה".

הצלחה וחשק בקיום המצוות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל