שאלה:
שלום וברכה,
רציתי בבקשה לשאול על מקרה ובו גוי קטף פרי בשבת עבור יהודי, והביא ליהודי את הפרי שיטעם, ונניח שהיהודי ברך בורא פרי העץ ואז נזכר שאסור לו להנות ממעשה הגוי, האם יטעם או לא.
לדעת הגר"ע אין שאלה חייב לטעום שלא תהיה ברכתו לבטלה שהיא איסור דהורייתא כמו שנפסק בשו"ע.
השאלה לבן אשכנז מה יעשה ומה הנימוקים ההלכתיים.
תודה!
תשובה:
אינני חושב שיש ויכוח בענין זה בין הפוסקים, ראה עוד מה שכתבתי בנדון דומה כאן. אדרבה, נראה בעיני שכאשר הוא רק טועם טיפה בשביל הברכה, לגבי הנדון של הנאה ממעשה שבת, אין מקום לאסור, כיון שזו הנאה קלושה מאוד שכולה רק לצורך המצוה ומניעת האיסור של ברכה לבטלה.
ואולי הקנס של מעשה שבת הוא כ"כ חמור שיהא אסור לטעום?
מהיכי תיתי?
השאר תגובה