שאלה:
שלום לרבנים בסימן תקלה סקד כתוב לצורך מועד מותר לפנות כלים אפילו בפרהסיא בתנאי שידוע וניכר לצורך מועד אולם בסימן תקלד סעג כתוב שמותר להביא כלים מבית האומן רק בתנאי שמיועד למועד ולא צריך שיהא ניכר איך מתיישב? תודה רבה
תשובה:
בסימן תקלד מדובר בדברים שבמהותם הם לצורך המועד, ואדרבה, אם אינן כאלו אסור כמבואר במשנה ברורה שם ס"ק טז, ואילו בסימן תקלה מדובר בטירחה ניכרת שאסורה במועד, ורק צורך מיוחד מתיר זאת, ולכן צריך שיהיה ניכר שזה לצורך המועד.