לתרומות לחץ כאן

חימום אוכל בשבת וחימום מים

שאלה:

שלום כבוד הרב האם 1.מותר לחמם מים או אוכל על כיריים חשמליות כאשר הכיריים מופעלות על יד שעון שבת 2. האם מותר להעביר מים חמים מקומיים לתרמוס כך שהיה לי מים חמים 3. האם מותר לשם סיר על הכיריים שהאוכל בו שעה אחד לפני שהכיריים מופעלים שכך יחמם את התבשיל או שזה לפי הלכה מבשל תבשיל בשבת תודה רבה לרב לקבל ממך תשובה

תשובה:

שלום וברכה

אסור לבשל בשבת, גם הכיריים מופעלות מעצמם! כך שלהניח דבר שאינו מבושל, או דבר נוזלי על כיריים בשבת, אסור בכל מקרה, בין אם זה מופעל על ידי שעון שבת, בין אם יופעל אחר כך, מצד איסור מבשל.

כמו כן, גם כאשר מדובר במאכל מבושל, כמו דבר יבש שכבר נאפה או בושל לפני שבת, אסור להניחו על הכיריים בשבת, כיון שאחד מתנאי איסור חזרה הוא שיניח את המאכל על כירה גרופה וקטומה, ובכיריים שיש אפשרות לשינוי מצב החום, הם נחשבים כירה שאינה גרופה וקטומה ואסור להניח עליהם בשבת מאכל בשום מצב.

ולכן נהגו בבתי ישראל להשתמש בפלטה של שבת לחימום המאכלים, ועליה מותר להניח בשבת מאכלים יבשים, לדעת רוב הפוסקים על גבי כלי הפוך ולדעת הגר"ע יוסף מותר גם להניח עליה ישירות את המאכל. ובאופן זה נחלקו גם לגבי מאכל שיש בו מעט רוטב, אבל מאכל לח ממש כמו מרק אין להניח על הפלטה בשבת.

מותר להעביר מים חמים מהמיחם לטרמוס בשבת ואין בזה איסור הטמנה.

ברכה והצלחה

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב אם אני שם קומקום מים על כריים חשמליות כל השבת כאשר כריים מופעלות על יד שעון שבת שיש לא שנוי חום אבל השנוי חום נמצא על מספר 1 שזה חום בינוני ואם אני יכול מהקומקום לעבר לתרמוס את המים . וזה נוגע לשאלה ששאלתי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל