לתרומות לחץ כאן

שינוי ענף עבודה

שאלה:

שלום וברכה,
כידוע, בענף ההייטק ישנו משבר, אנשים שמבינים בזה טוענים שהוא אף עשוי להחריף. אני, כמחפש עבודה בתחום מתלבט האם עלי לפנות מעבודות אחרות, גם שלא בתחום שלי, למרות הירידה הגדולה בשכר ובתנאים וגם בהנאה שלי מהמקצוע או שעלי להישאר בסטטוס חיפוש עבודה (כך יהיה לי זמן לראיונות/בירור, הצגת והכנת פרוייקטים וכו' דברים שלא יתאפשרו אילו אעבוד במשרה מלאה בתחום אחר). עיקר ההתלבטות שלי היא סביב מה שכתב חובות הלבבות בשער הביטחון "ויסבול מתקה ומרירותה. בין שהיא מתוקה לו והצליח במלאכתו ובמשא ומתן שבחר בו בין שהוא מר בעיניו שצריך להתייגע בה או שאין מצליח בה לפעמים, אל יקוץ בה" וכן הוא כתב שם שהקב"ה נתן לכל אחד המשיכה למקצוע בו הוא עוסק ואימן את ידיו ושכלו לזה כדי שישתדל בזה להרוויח. וא"כ נמצא שהשאלה היא משני פנים, האם ראוי שאעזוב את התחום לטובת מקצוע אחר (גם באופן זמני) והאם אין בזה עצמו חסרון ביטחון שהרי יש לסבול מתקה ומרירותה.

תשובה:

שלום וברכה

אין כאן כל נושא אמוני, אלא באמת ענין מקצועי, שלגביו יש להתייעץ עם אנשי מקצוע.

באופן אישי אני מאמין שהמשבר הוא בר חלוף, העולם מתקדם כל הזמן לכיוון של ההייטק והבינה המלאכותית, מה שיצריך הרבה אנשים להטמעת מערכות וכו' וכל הנלווה לכך. המלחמה גורמת להאטה כללית במשק, והיא בעז"ה תסתיים בקרוב.

אבל אינני איש מקצוע, אני לא יודע אם יש מישהו שיודע לנבא ולייעץ, אבל בודאי לא אני.

הכי חשוב באמת להרבות בתפילה לה' יתברך, שישלח לך עזרתו למצוא עבודה טובה וכשרה, בסביבת אנשים יראי ה', ובכלל שיתן בליבך את העצה הטובה והנכונה.

בהצלחה רבה מאוד ורוב שפע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל