לתרומות לחץ כאן

רמז לגיטימי – דירוג חנות באינטרנט

שאלה:

מסעדה/חנות בגדים/פאנית שלהם עמוד בגוגל עם ביקורות, הוי אומר הם יודעים ורוצים שיהיה אפשרות לדרג את החנות
והנה יותר מפעם יש תלונה דומה על טיב השירות, שניתן באותו עסק

התלוננו בפני העסק וכתבנו שלדעתינו היה ראוי שיפצה , או באופן שלא התלננו עדיין ואנו רוצים להתלונן :

האם בכללי זה בסדר לכתוב שהחויה שהייתה לנו היא לא טובה שונה מהמתואר בעמוד הביקורות של החנות כדי לקבל יחס יותר רציני מהחנות
או שזה איום לא הוגן לרמוז לה על הביקורות…

אציין רק שהתלונה שלנו ללא ספק נכונה ולא מדובר במעידה חד פעמית
האם לא לגיטימי לגרום לחנות להיות יותר רצינית ביחס שלה ללקוח

ושאלה יותר חשובה , אתם לא פעם כותבים שאסור לדרג חנות , בפועל החנות שמפעילה כזה עמוד בגוגל יודעת שיש משמעות למה שאנשים כותבים , העובדה שאתם אוסרים לדרג את החנות סותר לכאורה לדעת הפתחי תשובה או"ח סימן קנו שכותב שיש לשון הרע שאנשים נמנעים מאלומרה וזה שלא כדין
אם אנשים רק יחמיאו זה גם הטעיה של הציבור וגם המצב לא ישתנה
יש תועלת בכך שיש אפשרות לחנות להיות מדורגת

תשובה:

שלום וברכה,

ראה כאן שהבאנו שמותר לחנויות שבחרו להיכנס לדירוג, מותר לדרג אותם, כיון שהם הכניסו את עצמם למצב של תחרות. אבל אם לא נכנסו למצב של דירוג אסור לעשות להם שלא מרצונם.

הבאנו תשובות רבות שמותר לכתוב חוות דעת על עסק שנתן שירות גרוע. כדין לשון הרע לתועלת, אבל צריך שיהיה את הכללים של לשון הרע לתועלת, שלא יגזים ושיכוון לתועלת ועוד ועוד.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל