לתרומות לחץ כאן

סגולת תליון עם עין של דג

שאלה:

הסגולה של שרשרת מכסף עם אות ה' או עם דג ועין שלו מודגשת.
נגד ע"ה.
האם צריך גם שרשרת וגם התליון מכסף?
האם זה בסדר שיהיה מכסף 925 שזה לא מאה אחוז כסף?

אשמח אם תוכלו לשאול בשבילי מישהו שמבין בקבלה,
ואם אתם מרגישים לא בנח עם העובדה שגבר שם שרשרת,
אז אשמח למענה ישר למייל בלי שיופיע באתר.

תשובה:

באופן כללי אין טעם לעסוק בסגולות, העיקר להתפלל לה' יתברך ולהתחזק במצוות, וג מי שרוצה סגולה כזו לא משנה לכאורה ממה זה עשוי וזה לא בדוקא. ואני הייתי מציע לשים את זה בכיס.

יש מקור לסגולה זו, אלא שלא נהגו בה.

בספר “לשון חכמים” למרן ושכבה”ג רבי יוסף חיים זצוקלל”ה הבן איש חי.

וזה לשונו שם (ח”ב סי’ ט”ו) : גם ידוע הוא דעיניו של דג רומזים לסוד עינא פקיחא, וככתוב באדרת נשא אר”ש לר”א למיא היא רמיזא, א”ל לנוני ימא דלית כסותא על עינא, ולית גבינין על עינא, ולא ניימים ולא בעיין נטורא על עינא וכו’ עיין שם.

ע”כ טוב לעשות בחתיכה קטנה של כסף או של זהב – צורת ראש דג עם העיניים שלו, ויתלה אותם האדם בבגדו, או בשלשלת מורה השעות שתולה בצוורו, או במקום אחר שיערב לו. וכן יתלה זאת לקטן בכובעו, או בחוט בצורו במקום גלוי,

והוא סגולה טובה לבטל עין הרע וכל מיני כישופים וקליפות מן האדם הנושא אותו.

הצטרף לדיון

24 תגובות

  1. ספר "איומה כנדגלות"): "סגולה גדולה, שבכל מקום שתמצא בכתב או בציור, כף אחד בחמשה אצבעותיו, ויתלו על הנער או על איזה דבר, לא ישלטו המקריים עליו. ובפרט להסיר עין הרע". ומוסיף החיד"א שלכן נוהגים לעשות אות ה' מכסף, וכן נוהגים לעשות צורת "חמשה" להינצל מעין הרע. וכן כתב עוד הרב יוסף חיים מבבל בספר "בניהו" בעניין פסוקי הקטורת: "כי ידוע מספר החמשה משובח מאד. ולכן התורה שבכתב נחלקה לחמשה ספרים, וכן עשרת הדברות שבלוחות נתחלקו לחמש וחמש. ועל כן מספר חמש מבטל עין הרע כנודע".
    כל זה לא מצריך לעשות שרשרת, אפשר לשים בכיס בתוך שקית.

  2. שבכל מקום שתמצא בכתב או בציור, כף אחד בחמשה אצבעותיו, ויתלו על הנער או על איזה דבר, לא ישלטו המקריים עליו

    מה הכוונה "כף אחד בחמשה אצבעותיו"?

  3. האם יש מקור לצבע החמסה,
    וכן לצורה [ האם צריך אצבעות נפרדות, שניכר צורת האצבע, או שמספיק רק חצי עיגול כזה באופן שיוצר 5 קצות אצבעות ] וכן לחומר ממנו עשוי החמסה?

  4. ומה הגדר ההלכתי, נטו, שאני לא נכשל בזה שאני מאמין שבזה יש כח עצמי נפרד מבורא עולם , אלא כל עוד אני יודע שהכח שיש בסגולה, זה כי בורא עולם נתן בדבר זה כח לפעול, זה בסדר?

  5. יש הלכות בשו"ע לא להעלות שני אחים וכד' מחשש לעין הרע,
    גם אם נאמר שכיום אנשים חוששים בצורה מוגזמת,
    לא יצאנו עדיין מהרעיון שדבר זה קיים.

  6. בחיים לא הייתי סובר שחמסה זה מקור יהודי…
    תמיד חשבתי שזה מאומות העולם.

    בכ"א, כעת לאחר שציינתם את זה,
    ראיתי גם שכתוב במקום שכתב משהו על חמסה

    הסבר קצר לכך שהחמסה היא קמע שמונע את הפגיעה של עין הרע: הערך המספרי (הגימטרייה) של עין הוא מאה ושלושים (70+10+50), וכך גם אם מכפילים את שם הוי-ה הקדוש חמש פעמים (5*(10+5+6+5)). כך, החמסה – שהיא בעצם "חמש", בעברית – מסמלת את מידת הרחמים של שם השם שמכפרת ומסירה את העין הרעה.

  7. ראיתי כעת כתוב בשם הבן איש חי [ שנה ב, פרשת פנחס, אות יג.]: "תולים עץ מצויר ובו צורת כף שיש בו חמש אצבעות וחקוק עליו צורת ה'".

    אז כנראה שיש רבנים שנהגו כן, לא?

  8. סגולות באופן כללי מנוגדות להשקפתי משתי סיבות: 1. הקב"ה נמצא, תתפלל אליו! 2. המירדף אחרי סגולות גורם לאנשים לאבד את הפוקוס בעבודת ה', גורם לאנשים לנהות אחרי מקובלים במרכאות, אחרי נוכלים, לעסוק בדברים חסרי בסיס ולקבל בהם תחושות רוחניות כביכול שבאות על חשבון עבודת ה' אמיתית. אדם שנוהג עם הקב"ה בתמימות, פונה אליו, עובד אותו, שמח בו ובמצוותיו זהו אדם מרומם.

  9. מסכים עם כל מילה.
    אך האם בגלל נוכלים נפסיד משהו שיכול לסייע, הרי גם אדם חולה פונה לרופא, ולא רק מתפלל, ואם יש מקובלים אמיתיים, לא פיראטיים ולא נוכלים, שציינו על דבר מסוים כסגולה אמיתית, לאחר הסייג המאוד מאוד מאוד חשוב שציינתם, האם אין שום מקום לעשות את זה, גם כן, בתור השתדלות נטו? תוך הבנת גבול הטעם הטוב כמובן.

  10. כשאתה הולך לרופא אתה לא רואה בזה משהו רוחני ואין בילבול, וגם על זה נאמר מכאן שנתנה רשות לרופא לרפאות.
    בעיני אין בזה כל השתדלות, רק סטייה מהדרך שקיבלנו מרבותינו. וזה לא נוגע רק לדוגמאות הנ"ל, הרי אין לדבר סוף, אנשים רצים ומדליקים נרות וממלמלים ומקיפים חוטים וכו', הכל חוץ מלחיות חיי אמונה אמיתיים ומחשבתיים.

  11. מסכים עם כל מילה.
    אך עדיין סבור, ברמה האישית, שתליית חמסה באופן חד פעמי בבית, או בחדר ילדים, לא תגרום לתוצאה ישירה של רדיפה אחר כל הסגולות שבעולם, יש ב"ה גבול לכל תעלול.
    אך מסכים בכל מילה שכבוד הרב סייג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל