לתרומות לחץ כאן

החיים לא משהו… זה כישוף?

שאלה:

שלום הרב,

אני יודע שהשאלה עלולה טיפשית וילדותית. אך אשמח בכל מקרה להתייחסותך.

מאז שהתחלתי השמנתי בכ30 קילוגרמים בשנה (נשוי מאלול שעבר). תמיד הייתה לי בעיית השמנה אבל הייתי מצריך לרתום את כוח הרצון ולרזות ולשמר את המשקל התקין למשך שנים עד לסבב הבא. לפני החתונה שקלתי 74 ק"ג והיום 107.

וגם להריון אנחנו לא מצליחים להיכנס (מבחינת הגיל היא 35 ואני 34: בבדיקה שאשתי עשתה אצלה הכל תקין, כך שהבעיה היא בי כנראה – אנחנו מחכים לאחרי המלחמה לתור לבדיקה עבורי, בבדיקה שעשיתי לפני 4 שנים כן הייתי לי בעיה בתצורת הזרע).

וגם יוצא שיש לפעמים מחלוקות ביני ובין אשתי ואנחנו כועסים אחת על השנייה לפעמים, אבל ברוך השם המחלוקות שוכחות די במהירות.

וגם בענייני התעסוקה, הקידום שלי בבית הספר בו אני מלמד מתעכב וכרגע אין לי וודאות של פרנסה כלל.

תודה הרב.

תשובה:

שלום וברכה ידידי.

אתה תכעס עלי שאני אומר, אבל אני בכל זאת אומר… כמעט כל מה שכתבת נובע משורש אחד.

כח הרצון! כח החיים!

אין כל סיבה שגבר צעיר כמוך ישמין בצורה כזו, ההשמנה הזו נובעת לפי דעתי מסוג של אכילה רגשית, סוג פיצוי על לחץ וחוסר מעש מספק. ואסור להכנע לצורה כזו של חיים! בשום אופן.

אתה צריך לחיות. ולחיות זה שילוב של תוכנית תזונתית, השקעה בזוגיות, עשייה שיש בה סיפוק, וכשתכנס למסלול כזה של חיים, תראה שתהיה לך הרבה יתר הערכה בית הספר והקידום יבוא בלי ספק.

אתה חייב ללכת לדייאטן שיתן לך תפריט ותעמוד בו ויהי מה, כי הוא לא נוגע רק לבריאות שלך ולמראה שלך, הוא נוגע לכל החיים שלך, אתה צריך להיות איש מעשי החלטי חי יוזם ומבצע. ותעשה את זה יחד עם אשתך, היא תעזור לך בנושא של זמינות האוכל לפי המתאים לך, ותעשו יחד הליכות בריאות בערב, זה עושה רק טוב לזוגיות, ותשוחחו רק על מה שנעים לכם ותבלו יחד, וזה יפחית את מוקדי החיכוך ביניכם, כי אם שניכם תהיו קרובים יותר, ונינוחים יותר, ועסוקים יותר, תהיו לחוצים פחות וקצרי רוח פחות והחיים יאירו לכם יותר וכו'. חייב עשייה שנותנת משהו לנפש, התנדבות כל שהיא, כמובן הלימוד, ואין כזה דבר אין לי זמן, כי יש לך זמן. ותראה שכל זה עושה לך הרבה יותר טוב בהכל.

בשורות טובות ישועות ונחמות לנו ולכל ישראל.

דורות ישרים מבורכים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל