לתרומות לחץ כאן

גזילה בטעות

שאלה:

כמה חברות שלי לקחו מחברת מחברה מסוימת כדי לצלם ממנה דפים וצילמו ממנה והם גם הביאו לי לצלם ממנה, בבית החברות מתקשרות אלי שהמחברת שלקחו מהבת ההיא נעלמה והיא גם לא ליד המכונת צילום אם אני יודעת איפה זה, אמרתי להם שאני לא יודעת, ואז ראיתי שלקחתי את המחברת בטעות אבל כבר התבישתי לומר להם שאני כזאת רחפנית שלקחתי את זה איתי, אחר כך שמעתי שהם צילמו לבת הזאת מחברת שלמה במקום מה שנאבד לה(שהיה בטעות אצלי) הלכתי אחרי כמה ימים ושמתי את המחברת של הבת ההיא שלקחתי בטעות ליד המכונת צילום, האם עכשיו (אחרי שנתיים) עלי לומר לבנות שצילמו(אני לא יודעת מי הן בדיוק, רק חלק מהם) שאני לקחתי את המחברת(הם שילמו מכספם על צילום מחברת חדשה לבת שהמחברת היתה שלה) או לומר לבת שהמחברת היתה שלה שזה היה אצלי בטעות? אם אני חייבת לומר אז האם מותר לי לומר כאילו רק עכשיו אני מוצאת שהמחברת בעצם אצלי?

תשובה:

שלום וברכה,

את חייבת להחזיר לבעלת המחברת את המחברת שלה. לגבי החברות שצילמו אם נודע לך שזה ברשותך והתביישת להודיע והן הלכו וצילמו, את חייבת לשלם לחברות שצילמו את כל מה שהן שילמו על צילום המחברת. אלא שאם בזמן שהן צילמו עדיין לא ידעת שזה ברשותך, את לא חייבת לשלם להן על ההוצאה שהוציאו.

בהצלחה.

מקורות:

ראשית כל יש להשיב את המחברת לבעלת המחברת כיון שזה שלך. כמו כן הבנות ששילמו מכיסן עבור הצילום לא היו צריכות לשלם על הצילום, ואת גרמת להן לשלם חוב שלא היו צריכות, והיית צריכה להודיע שזה ברשותך, וכיון שלא הודעת גרמת להן להוציא ממון, ולכן את חייבת לשלם להן מה שהן הוציאו עבור צילום המחברת. אבל אם לא ידעת באותו זמן שזה בידך, הרי זה גרמי בשוגג ופטור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל