לתרומות לחץ כאן

אמונה – חבר מצער אותי זה מן השמים?

שאלה:

בס״ד
שלום רב כבודו יש לי שאלה נגיד חברים צוחקים עליך בחברה וזה או שאומרים דברים פוגעים זה הבורא אמר להם לעשות את זה או שזה הם ואיך צריך להתנהג לשמוח בחיים ולא להתייחס או שזה אומר משהו אחר ?
ואם זה הם אחראים אם לרדת על מישהו או לא גם אם זה בצחוק איך זה מלמעלה ולטובתי אני יודע שזה לטובתי אבל אפשר הסבר בבקשה ואיך זה מסתדר עם שזה מאבא גם מי שפגע בך.

תשובה:

שלום וברכה ידידי היקר והאהוב!

משאלתך מבצבץ הרבה כאב, ואני מקווה שבעזרת ה' תתאזר בעוז ובתעצומות כדי שלא לשים לב כל כך למה שמישהו אמר או לעג, כי בסך הכל זה לא שווה את זה, אתה יודע שאתה בסדר והכל נהדר, ומי שמדבר לא יפה הוא זה שצריך לעשות את חשבון נפשו.

כל עגמת נפש שבאה לאדם היא גזירת שמים, אם כדי לכפר על משהו ואם כדי להעמיד אותנו בניסיון או לחשל אותנו, זה לא מפחית בכהוא זה בחומרת המעשה, ומי שעשה זאת יצטרך לעשות את חשבון נפשו לפני אלוקיו, כמו כן תוכן הדברים אינו אמת אלא רוע, אל עצם העגמת נפש באה משמים, וזה בסדר, אנחנו לא יודעים חשבונות שמים אבל אנחנו כן יודעים שכל מה שבא מה' הוא לטובתנו.

מה שהכי חשוב זה לעבוד קצת על העצמה אישית, קח לעצמך זמן במשך היום, לשבת עם עצמך, אולי עם דף ועט, לפרט את מעלותיך, לנתח לעצמך למה אמרו זאת וכמה מחשבה ואמת י מאחורי הדברים, ואם יש טעם לקחת ללב, ותפרק את זה מעצמך, אל תיקח איתך דברים שהם חסרי טעם ומשוללי יסוד, ונאמרו סתם מתוך כעס של מישהו או מתוך חוסר מחשבה, כי זה לא שווה את זה ולא מוצדק.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

16 תגובות

  1. בס״ד
    שלום רב תודה על התשובה הרב אפשר עוד שאלה משמיים רק אם הוא משפיל אותך ממש
    או גם ירידות בין החברה כאילו ?
    ועוד שאלה בבקשה זה בחירה חופשית של הבן אדם שירד בסופו של דבר נכון ? וזה גם משמיים אז מה יעזור אם אני אתרחק מהם או יגיד להם לא לדבר ככה אם זה מה שמגיע לי כאילו ?

  2. בס״ד
    תודה רבה הרב על התשובה אבל אפשר עוד שאלה קטנה
    הבן אדם עצמו החליט לרדת וזה בחירה שלו אבל זה משמיים בסופו של דבר אפשר עוד הסבר בבקשה

  3. כל דבר הוא משמים, אבל באמת לא צריך להתייחס לירידות מהחברה, אתה צריך גם לעשות עם עצמך קצת עבודה של ביטחון עצמי וכו', לא להתייחס לכל מילה שמישהו אומר…

    ברור שאתה יכול להמנע מחברתם או לומר להם שזה לא אהוב עליך, אין מצוה לחטוף…

  4. גם אם זה משמים אדם בוחר להיות השליח להרע. כמו כן גם גזירת שמים אפשר לבטל על ידי זכויות ומעשים טובים ותפילות.

  5. בס״ד
    תודה רבה הרב אני מבין היום שכל מה שעברתי רק לטובתי וחיזק אותי והפך אותי למי שאני היום
    ואפשר עוד שאלה אחרונה מכבודו זה בחירה שלהם בסופו של דבר אם לרדת עליי או לא וזה גם לטובתי משמיים לחזק ולחשל אותי לא ? ואיך זה מסתדר רק כדי לעשות לי סדר בראש

  6. זה מסתדר מצויין, כשהקב"ה רצה להחריב את בית המקדש זה היה משמים בלי ספק, אבל טיטוס שבחר להיות השליח הרע, יבוא על עונשו על כך לנצח נצחים. וכך בכל אדם שבוחר להרע, אף שעצם הדבר יקרה בלאו הכי גם בלעדיו, הוא יענש על שבחר להיות השליח.

  7. בס״ד
    אבל יכול להיות שכל הירידות האלה קרו לי לחזק ולחשל אותי לחיים כמו יכול להיות שהייתי צריך לעבוד על הביטחון העצמי שלי אז הבורא הביא לי דברים כאלה כדי שאני אתעורר ואתחיל לעבוד על עצמי ?

  8. בס״ד
    וכאילו יכול להיות שהכוונה שהכל משמיים זה שאלוקים ראה לפני שנולדתי או משהו כזה הוא ראה שהאנשים האלה ירדו עליי ולא אמר להם לרדת הם החליטו אבל הוא ראה שזה יקרה והכין אותי עם הכלים וידע שאני אעמוד בזה ויתחזק מיזה יכול להיות שזה הכוונה גם שהכל משמיים ?

  9. גם זה נכון, העיקר באמת לא לחשוב כל כך הרבה, לא צריך להתייחס אליהם, אתה צריך לחזק את הביטחון העצמי שלך ולתעלם מהם, כמובן שבמקרה שזה מוגזם ופוגעני תערב הורים או מחנכים בענין שיסייעו לך בעדינות.

  10. בס״ד
    תודה רבה לך הרב על התשובות רק עוד באמת שאלה אחרונה בלי נדר שאני אדע למה התכוונת כי שלחתי שתי שאלות באחת התגובות ורק אחת נמצאת
    אני באמת התחזקתי מהירידות והקשיים וזה הפך אותי לבן אדם שונה ומקווה להמשיך לצמוח ולגדול כי זה לטובתי
    אבל באמת הירידות מהחברים והקושי בחיים זה בשביל שאני אגדל ואתחזק בחיים באמת או בגלל ייסורים או לכפר על דברים רעים?

  11. מי מאיתנו יודע חשבונות שמים? אף אחד, לכן אנחנו לא עוסקים בשאלה זו, רק מנסים להתחשל ולהתחזק, וודאי הכל נכון גם זה וגם זה, ועכשיו הכל טוב בעזרת ה'.

  12. בס״ד
    תודה רבה וסתם חשבתי על משהו סליחה על החפירה אבל אתה ממש עוזר לי גם בצמיחה שלי ברוך ה
    השאלה היא האם בהכרח כל דבר גם דבר קטן שאומרים לך נגיד אפילו בצחוק זה מסיבה מסיומת שענית לי כמו חישול ניסיון ודברים כאלה או שזה גם יכול להיות סתם בלי סיבה ?

  13. בס״ד
    ואם נגיד זה כבר לא מצער אותי ולא מתייחס לזה יכול להיות שזה לא בא בשביל משהו סתם בא בכללי בלי ניסיון או משהו אין לזה סיבה משמיים מאחורי הירידה או הדיבור או משהו כאילו כבר למדת ואין לזה עוד סיבה רק סתם דיבורים שהם החליטו לדבר כי יש דיבורים בחיים אבל לא תמיד צריך לחשוב אם זה בא בשביל משהו ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל