לתרומות לחץ כאן

להרחיב על חשבון מרפסת שמש של שכן

שאלה:

אני גר בקומה שניה ומתחתי מרפסת של השכן בקומה ראשונה ענקית מעל 45 מטר רבוע, חלק מהמרפסת פתוחה לחלוטין ובה השכן עושה את סוכתו, וחלק נוסף לא מקורה אבל עם קירות על כל גובה הקומה עם חלונות גדולים בשביל אויר ושמש, נראה בעליל שהקבלן עשה כן כדי שיהיה אופציה לבניה לדיירים מהקומה הראשונה ומעלה, וכן כל הבניינים שנבנו על ידי אותו קבלן כבר בנו מזמן את החלק הזה , אלא שהשכן שלי מעכב וטוען שרצונו במרפסת שמש ולא מעוניין במרפסת מקורה, האם יכול לעכב עלי?
בנוסף הצעתי לו לעשות לו על חשבוני מרפסת שמש מהצד לכיון החניה ולא על אף אחד אלא שהשכן מקומת קרקע טוען שזה יחשיך לו את השמש בחלונות שלו .
לאף אחד לא נפגעת הסוכה יורנו הרבנים אם מי הדין?

תשובה:

שלום וברכה,

בעיקרון השכן לא חייב לאפשר לך לעשות לו תקרה למרפסת שלו ולסגור את המרפסת לחדר. אם הייתה כמה קומות מעליו היה ניתן לדון שמותר לך לבנות למרות שאתה סוגר לו א הסוכה כיון שיש לו סוכה גדולה בהמשך המרפסת. אולם יש צד בכל אופן להתיר לך לסגור לו את המרפסת, אם אכן תהיה הוכחה שבכל הבניינים סגרו את החלק הזה, והקבלן עשה את זה ע"מ שיוכלו להרחיב, אז יש מקום להקל. ואין בדברים אלו תשובה ברורה, לכן כדאי שתפנו לבית דין והם יחליטו אם במצב שלך יש לך זכות להרחיב עך גביו ולסגור לו את המרפסת.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל