שאלה:
האם האיסור לערב עירובי תחומין בשבת עצמה הוא מדאורייתא או מדרבנן.
אם אפשר מקור בבקשה
תשובה:
שלום וברכה
כוונתכם מן הסתם לשאול מדוע בין השמשות מותר לערב עירובי חצרות ולא עירובי תחומין [בשבת עצמה עירוב תחומין לא יועיל כבר..], עמד על כך המשנה ברורה בסי' תטו ס"ק ח, וכתב, שאף שגם עירובי תחומין הם דרבנן, מכל מקום הוא נחשב "דרבנן חמור", יותר מעירובי חצרות, משום שיש לו סמך בתורה.
לא. השאלה שלי היא:
לפי הבנתי הסיבה שאסור לערב תחומין בשבת הוא מפני שזה כאילו קונה בית בשבת.
לפי זה חומרת האיסור להניח עירוב בשבת תלוי בחומרת האיסור לקנות בשבת?
האם זה נכון, ואם כן מהם השיטות בקניין בשבת- דאורייתא או דרבנן?
ישר כח
איסור קנין בשבת הוא דרבנן שמא יבוא לכתוב.
לפי זה אסור לערב עירבי תחומין באמצע שבת מדרבנן?
אפשר להגיד ככה?
לא זכור לי כרגע כל הנושא שאתה מדבר בו, עירוב תחומין חובה לעשות לפני שבת כי הזמן שבו נקבעת השביתה הוא בין השמשות, עירוב באמצע שבת אינו מועיל לכלום.
השאר תגובה