לתרומות לחץ כאן

שמירת השבת למתמודדת נפש

שאלה:

שלום רב,
אני בעלת תשובה מזה 3 שנים, בת 30 היום (חזרתי בתשובה בגיל 27), במקור מבית אשכנזי חילוני טיפוסי.
נכון להיום אני מתגוררת בבית הוריי לאחר שלמדתי בערך שנה במדרשה לחוזרות בתשובה בירושלים.
הסיבה שנאלצתי לעזוב את המדרשה היא בגלל הפרעה נפשית מסוג דיכאון שהתעוררה אצלי.
לאחרונה עקב החמרה במצב, הפסיכיאטר הפנה אותי לאשפוז יום (כלומר אשפוז שהוא במחלקה פתוחה, כאשר כל יום אני אמורה להיות באשפוז מספר שעות בבוקר).

השאלה שלי היא כזו- מאוד מאוד היה קשה לי לשמור את השבת בבית שהוא חילוני ועכשיו עם הדיכאון קשה לי לשמור את השבת שבעתיים. חוסר המעש והשיעמום ממש מחמירים את המצב של הדיכאון שכיום הוא גם כך חמור מספיק.
מצד שני ממש כואב לי הלב לא לשמור שבת…. אני ממש מתחילה להבין את היהודים שזעקו "למה נגרע", אני מאוד רוצה לשמור את השבת ואפילו ניסיתי להתארח אצל משפחות חרדיות בשבת אבל כנראה שבשלב הזה זו טעות משום שהמצב הנפשי לא תמיד במיטבו, ולפעמים אני מאוד לחוצה להכיר משפחה חדשה ולהתארח ואז מופיעים התקפי חרדה בנוכחות המארחים וזה יוצר מצב ממש לא נעים לכל הצדדים.

שאלתי היא מה ההלכה אומרת במקרה כמו שלי? אני לא יודעת מה הגבול ואילו הלכות שבת עליי לקיים ועל אילו נדרש ממני לוותר בשלב הזה עד שאבריא בע"ה?
האם כדאי לפנות לפוסק הלכה בעניין? (ברור לי שזה עניין מורכב)
לתשובתכם, אודה!
ברוכים תהיו!

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, ברכותי לרפואה שלמה במהרה ולחחים שמחים ושלוים.

לעצם שאלתך, צריך לדעת את הכלל, חילול שבת מותר רק במצב של חשש פיקוח נפש, כלומר, כאשר יש חש שאם תשמרי שבת חלילה את עשויה לפגוע בעצמך, חלילה חלילה, זו סיבה להתיר, אבל קושי אינו סיבה כלל.

לכן, לא אוכל לענות לך על השאל הזו, רק רב פוסק הלכה מובהק שידע היטב את מצבך ויכיר אותך יוכל לקבוע אם קיים היתר כזה אצלך, אני מקווה שלא קיים.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל