לתרומות לחץ כאן

ניקיון המקרר לפסח

שאלה:

בס"ד
שבוע טוב!
אני גרה בבית הורי, הם חילונים לצערי ואינם שומרי מצוות. ברצוני לנקות הייטב את המקרר שלנו (אני מוציאה כל מדף ומדף ושוטפת עם מים וסבון ) . הבעיה היא שפסח השנה חל באמצע שבוע הבא,ואני מעדיפה לנקות את המקרר כבר מחר, שבוע לפני החג. המקרר יהיה נקי מחמץ כשאנקה אותו, אבל אחזיר לתוכו מוצרים שאינם חמץ גמור אך לא כשרים לפסח השייכים להורי , כגון גבינות, רטבים, תבלינים, וכו'. בנוסף ההורים יוציאו מהמקרר הנקי מצרכים ,וישימו על השיש במטבח או על השולחן שבו יש פירורי חמץ, ויחזירו למקרר, ויש לי חשש שיהיו דבוקים בתחתית פירורי חמץ. מה עליי לעשות?
כמו כן, בקבוק התירוש שעליו אני מקדשת בשבת אני גם אחזיר למקרר הנקי מחמץ, לאחר שיהיה על שולחן השבת שבו החלות ועלולים להיות פירורים, מותר בשבת לנקות מעט עם היד את תחתית הבקבוק?
יש לנו 2 מקררים, ומטבח גדול עם הרבה מקומות אחסון, לכן כדי להפחית את העבודה בתחיחת שבוע הבא, אני רוצה לנקות לפחות את אחד המקררים שבו אני משתמשת כבר מחר.
אודה על עצת הרב.
תודה רבה מראש!

תשובה:

עדיף שמחר תנקי את המקרר השני שאת לא משתמשת בו בפסח.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בס"ד
    שלום רב
    ביום שלישי הקרוב בלי נדר אלך לקנייה גדולה לקנות מוצרים לפסח, בשר, ירקות וכו'. אני מעדיפה שהמקרר הגדול שאני מאחסנת בו את המוצרים הכשרים שלי יהיה נקי מחמץ. האם הרב מתיר לי לנקות אותו כבר מחר לפני הקנייה, ולבקש מהורי לנקות את התחתית של המוצרים לפני שישמו במקרר? אני לא יכולה לדעת בוודאות שהם יזכרו לעשות זאת, אבל אפשר לסמוך על זה?
    יש לי עוד שיקולים לנקיון המקרר דווקא מחר, כי הורי לא יהיו בבית ולא יפריעו ולא יעירו הערות בקשר לנקיון וזה יקל עלי.
    תודה רבה מראש.

  2. אני ממש מתפעל כל פעם מחדש מתעצומות הנפש. לגמרי לא קל המצב. ובלי להתייאש או להישבר את מנסה בחירוף נפש לעשות כל מה שניתן. לגמרי לא מובן מאליו. בוודאי שהשכר גדול עד מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל