לתרומות לחץ כאן

הכשרת תנור ותבנית

שאלה:

שלום,
נכנסתי לדירה עם תנור ואני לא בטוח עד כמה הדיירים הקודמים הקפידו על כשרות. הבנתי שאפשר להכשיר את התנור אבל לא את התבנית. האם זה בסדר להכשיר את התנור, לנקות ככל הניתן את התבנית, ולא להניח על התבנית עצמה דברים אלא בתוך תבניות אלומיניום חד פעמיות או על נייר אלומיניום שאני שם על התבנית?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

באופן כזה שאתה לא מניח אוכל בתבנית אלא רק משתמש בה כמגש לתבניות חד פעמיות, הכשרתה בליבון קל כמו התנור. תנקה הכל היטב היטב ותפעיל ריק עם התבנית לבדה בתוכו על חומו המירבי כ40 דק', אפשר גם קצת גריל…

יישוב טוב.

הצטרף לדיון

12 תגובות

  1. שלום,
    אם נופלים כל מיני פירורים שהיו על התבנית (המגש למטה) או מדפנות התנור בתוך האוכל, האם זה בסדר?
    למשל – אם יש 2 תבניות אלומיניום בתנור, כשאני מרים אחת כדי להוציא אותה, יכולים להיות דבוקים אליה פירורים מהתבנית למטה (המגש) ואז זה יכול ליפול בתוך התבנית אלומיניום השניה או שהפירורים יכולים לגעת באצבעות שלי וכשאני מזיז את התבנית אלומיניום השניה הפירורים יכולים לעבור אליה.
    תודה רבה

  2. שלום,
    התבנית (המגש) לא תמיד נקי מפירורים.
    אתמול למשל הכנתי אוכל בתוך 2 תבניות אלומיניום. ואז כשהוצאתי את התבניות אלומיניום מהתנור עפו קצת פירורים מהתבנית למטה (המגש) לתוך התבניות.

  3. שלום,
    אם לא ניקיתי, ויש פירורים על המגש שעפו בתוך האוכל (ואי אפשר לראות אותם, לפעמים זה פירורים שחורים קטנים כאלו), כך קרה לי אתמול, האם אפשר לאכול את האוכל?
    תודה

  4. חכמים אסרו להשתמש בכלי שאינו בן יומו למרות שלא יאסור את המאכל, אטו בן יומו, נייר כסף בטל לכלי וזה נחשב שימוש בכלי עצמו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל