לתרומות לחץ כאן

לפני עיוור – במכירת שוקולד מייבוא

שאלה:

שלום הרב,
הציעו לי לעבוד בחברה שמייבאת לארץ שוקולד עם אבקת חלב נוכרי,
הבנתי מהאתר, שיש מחלוקת לגבי חלב נוכרי, האם החלב נאסר מגזירה או רק מספק, ובמקרה שיש ספק נוסף ניתן להקל, ולכן יש מחלוקת לגבי חלב עכו"ם.
לגבי גבינה זה יותר חמור, והבנתי שלכול הדעות זה גזירה, ולכן האם מותר לעבוד בחברה כזאת או שיש לפני עיוור, כמעט כול האנשים חושבים שאם כתוב אבקת חלב, וכשר באישור הרבנות הראשית לישראל, הכוונה היא למחלוקת לגבי אבקת חלב נוכרי שיש מתירים ואוכלים, אבל מבחינת רכיבים יש רכיבים כמו חלבוני חלב שאולי מוגדרים כגבינה.
השאלה היא על לפני עיוור, כי לכאורה הצרכן שמקל באמת עיוור ( אני כמובן מדבר על מי שאוכל כשר, וזה מעניין אותו)
האם יש מקום להתיר מצד שניתן להשיג בקלות ממקום אחר ומדובר באיסור דרבנן, יש עוד חברות שמייבאות לארץ שוקולדים עם רכיבים שונים.
או שיש לאסור מדין לפני עיוור.

תשובה:

שלום וברכה

לגבי אבקת חלב נכרי יש הרבה צדדים להקל ויש בזה מחלקות ידועה בין הגרצ"פ פרנק לחזון איש, ולכן הגם שודאי אין לנו להקל בענין, אין לחשוש בזה ללפני עיור לא תתן מכשול. מה שכתבת לגבי חלבוני חלב לא מוכר לי, אני מניח שזה לא נעשה מגבינת עכו"ם אלא מחלב, בחלב עכו"ם ככל שזה נעשה מחלב המפוקח על ידי הרשויות שוב יש לנו את הקולא הידועה בענין זה מבעל האגרות משה שכיון שהם חוששים מהרשויות לערב חלב בהמה טמאה אין לחוש לזה מן הדין, אז נכון שלא נסמוך על קולא זו בשום אופן בזמנינו שהחלב ישראל מצוי לכל, וזה היה יותר נכון במקומות מרוחקים שלא ניתן להשיג ויש ילדים ונשים וחולים שנזקקים לכך, אבל בכל זאת לענין לפני עיוןר אין סיבה לחשש.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל