לתרומות לחץ כאן

אשה שמנגנת בלהקה – נכון או לא / שלום בית

שאלה:

שלום וברכה.
אשתי אוהבת לנגן (גיטרה) מאז שצעירה.
לאחרונה התחברה עם 2 נשים והן מנגנות יחד ויוצרות ושרות.
אחת מהנשים לקחה את הענין לאחרונה מאד קדימה ומקדמת להן הופעות במקומות שונים. כמובן הופעות לנשים בלבד.
כשהיה הדבר יותר בחוגים קטנים, חברות, מסיבות יומולדת וכד', כלל לא הפריע לי ואפילו שמחתי בשבילה, אך כעת עם כל הפרסום של הופעות גדולות לפני מאות נשים לפעמים, אפילו שללא תמונות או משהו בדומה, הדבר מאד מעיק עלי ומצער אותי ממש.
בעיקר גם שאותן נשים שאיתה בקבוצה, וכן כל הסגנון של מה שהן מייצגות כלל לא עולה בקנה אחד עם הצביון הרוחני של הבית שלנו, אע"פ שהן חרדיות. הכוונה לסגנון השירה, הסוג של שירים, התערבבות עם כל מיני נגניות אחרות שכלל לא שייכות לציבור שלנו, ועוד.
הבעתי את מורת רוחי בפני אשתי, אך נראה שנרקם שם קשר די חזק שמלבד העובדה שאני חושש שישפיע על הבית שלי, אני רואה שהדבר מאד חשוב לה, היא נסחפת לזה, וממילא אין כ"כ אוזן קשבת.
חש כרגע ששלום הבית מתערער בעקבות כך.
מה נכון לעשות בכזה מצב?
רוב תודות.

תשובה:

שלום וברכה

נחלק את השאלה לשתים.

עצם הדבר, לא הבנתי מה הבעיה? הופעות לנשים יראות שמים בלבד בלי פרסומות חיצוניות, מה הבעיה בכך?

את התכנים יש לכוון שיהיו תואמים ועדינים ומחזקים. ואני חושב שכאן יש לך הרבה מאוד מקום! ברגע שתביע את התמיכה שלך בדבר באופן חזק, ורק תנווט אותו למקום טוב, של רצון לחזק ולרומם ולהציף רגשות חיוביים, זה יהיה הרבה יותר טוב גם רוחנית, גם נפשית, והיא תהיה הרבה יותר שמחה והבית שלכם יהיה הרבה יותר יפה ונעים.

אדם צריך סיפוק ושמחה במה שהוא עושה רק צריך לנווט את זה נכון.

בכל הסמינרים של בית יעקב מופיעות נשים שמנגנות ויוצרות ועושות פעילויות וזה בסדר גמור. לכן במקום להאבק בעצם הדבר ובעצם לחנוק בה את היכולות ואת החלומות, תסייע לה לנווט את זה נכון לעשייה רוחנית, להופעה בפני בנות בית יעקב ולא נשים בחוץ שדורשות תכנים אחרים. אני בטוח שאם תביע תמיכה, אם תהיה גאה ביכולות, תחמיא על הצלחות, זה רק יבנה את שלום הבית שלך, ורק יסייע לה גם לעשות את הדברים נכון יותר.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל