לתרומות לחץ כאן

היש צורך לשמוע חדשות?

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א

האם יש צורך לדעת חדשות -מה קורה בכלל?
ביאור השאלה הוא שהיות שיש כל כ"כ דברים עצובים בחדשות (אף במה שאומרים שזה חדשות כשרות) ואצ"ל בחדשות סתם שמלא לשון הרע רכילות ומידות רעות. שהרי אנטישמיות יש הרבה ורוב הפעמים זה רק יפריע את האדם וייעצב לאדם כי הדבר נראה כמעט בלתי אפשרי להפסיק אנטישמיות בעולם כי הרי כבר למדונו חז"ל שמאז שנתנה תורה בשנאה לעולם וגם הלכה עשו שונא את יעקב, ואף ישמעאל גם לא אוהב אותנו ולא הגיע את הגאולה שיעשה תשובה ולכן מה צורך לזה? זה רק יגרום עצובים וזה לא יועיל כלום ללימוד.

מצד השני האם נכון להיות כ"כ מנותק מן העולם לגמרי? מי אומר שהאדם הגיע למדרגה כ"כ גבוה של ביטחון שאינו צריך לדעת לפחות מה קורה וממה צריך לשמור את עצמו, שאולי יקרא פושע שאינו עושה ההשתדלות כראוי בדרך הטבע בכמות המינימלי והיותו מנותק אולי לא כ"כ טוב. על זה איננו בטוח עד כמה להיות מנותק.

לא מדובר כאן בצורך כל שהוא לבדוק דברים מפני מקצוע או איזה שהוא דבר האדם חפץ או רוצה לעשות איזה שהוא דבר כגון לקנות בית שבודק השוק או כדי לקנות מכונית מחיר מוצר כל שהוא בנק וכו'. זה שימוש של צורך.

מדובר לדעת מה קורה ועל זה קשה לשלוט על מה ימצא בחדשות כי הכל חולף יום יום -וכמובן מדובר בחדשות כשר או לפחות פרווה שיש דרגה מינימלי ולא יכשל באיסורים.

תודה

תשובה:

שלום וברכה

אין צורך לשמוע חדשות, בדרך כלל זה סתם מה שנקרא בעברית "בלה בלה"… כלומר פטפוטים של הבל… כשיהיה חדשות אמיתיות כאלו ואחרות כבר תשמע את זה טוב בכולל או מהאשה או מהשכנים, לא תהיה מנותק מהעולם. אדם מנותק זה אופי, מי שאין לו את האופי הזה בהכרח ידע מה שחשוב לדעת, ואין לחשוש.

יום מבורך ידידי.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אינני יודע מי הוא הרב, אבל בכל מקרה אני חושב שלאור זה שעיקר החדשות הם עניני פוליטיקה ושטויות ולא צרות הכלל, לא שייך לומר שיש ענין לשמוע חדשות בשביל ענין זה. ואם נוסיף שהשואל בכלל מארה"ב אז אני משוכנע שגם רבך יסכים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל