לתרומות לחץ כאן

נסיונות האבות/מטרת נסיונות

שאלה:

שלום לרבנים החשובים, קראתי פעם שאחת המטרות של הנסיונות שבהם הועמד אברהם אבינו היא להעלותו על נס, למען יראו בני דורו ובני כל הדורות את גדולתה של אישיות גדולה זו.
הסבר זה בעצם עונה חלקית על שאלתי: מה המטרה של הניסיונות של האבות?
מצד אחד הקב"ה יודע כמה צדיקים היו האבות והאמהות ונדמה לי שגם יודע שיעמדו בניסיון… ומצד שני ממשיך לנסותם, מדוע? הרי אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו…
לעיתים הקשיים שהם עוברים באים כעונש על מעשיהם כפי שמובא בידי חז"ל , אבל לא היה עדיף להניח לאותם גדולים לעסוק בתורה/ לעשות את מעשיהם החשובים שמשפיעים על אזור החיים שלהם ועל הדורות הבאים?
במקום להתעסק בניסיונות?
ופה השאלה כבר רלוונטית לכולנו…ובעיקר לחשובי הדור, לא היה עדיף שתלמיד חכם מגדולי הדור, במקום לעסוק בניסיונות היה מקבל עוד שעה של עיון עמוק ולמדני בתורה כדי לחדש את חידושיו שאין לדעת וכנראה חשיבותם היה רבה מאוד?
אשמח אם ניתן, לקבל תשובה גם לגבי האבות, ולגם לגבי גדולי זמינו אנו.
תודה !!

תשובה:

שלום וברכה

קטונתי מלדעת חשבונות שמים… אבל נראה שאתה עצמך בשאלתך כבר ענית על השאלה… בוא נשאל מה היה קורה אם במקום שיהיו לאברהם אבינו נסיונות כמו העקדה הוא היה רק יושב ולומר באותם ימים, מה היתה השפעה לדורות יותר גדולה? נראה לי ברור שהעקדה שעומדת במרכז האמונה שלנו, התפילות, הסמל וכו', לאין ערוך יותר משמעותית לדורות מעבודתו הפרטית של אברהם אבינו בישיבתו ללמוד בינו לבין עצמו. ובכלל צריך לדעת שיש מושג שנקרא מעשה אבות סימן לבנים, כל מה שנעשה עם אבותינו משפיע לדורי דורות, בזמן העודות מצות זכו למן, ובזכות המעט מים לבאר ועוד כהנה וכהנה, ולכן יש השפעה מאוד גדולה לנסיונותיהם ומאבקיהם.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל