שאלה:
כבוד הרב רציתי לשאול ידוע שבערב שבת טובלים חמש טבילות רציתי לשאול ביום חול כמה טבילות יש לטבול ומה לכוון בכל טבילה?
תשובה:
שלום וברכה
אין לנו עסק בנסתרות ואינני יודע, בשם האר"י הק' ידוע לטבול שבע טבילות, יש גם בערב שבת שטובלים שבע טבילות על פי סוד [אחת להוריד חשש טומאה, השניה להסיר את טומאת ימי החולין, ואז חמש טבילות כנגד נפש רוח נשמה חיה יחידה], העיקר הוא כמובן טבילה אחת כהוגן, שהיא מסירה טומאת קרי, וזה עיקרו של ענין.
ברכה מרובה.
תודה רבה
אפשר לדעת מה לכוון בשבע בימי חול?
אינני בקי בזה, זה רחוק משנינו מאוד… אין צרך לכוין אלא לטהרה בלבד.
יש להזהר שלא להרהר כוונות במקוואות חמים!
חשיב מקום הזוהמה שאסור אפילו בהרהור בדברי תורה
בתוך המים עצמם, המיקל בהצמדת זרועות יש לו על מה לסמוך, כמו בברכה בטבילת נשים למנהג בנות אשכנז.
אבל איני מבין הטעמים שונים,יש נושא אחד של הרהור במבואות המטונפים,ששם לא יועיל להצמיד ידיים, ויש עניין שלא יהיה הלב רואה את הערווה,שזה בשעת ברכה או לימוד בפיו..
אז בטבילת אישה אני מבין למה צריך הצמדת ידיים להקיף הבטן,כי מוציאה מילים בפה כשמברכת,אבל בהרהור אין בעיה של לב רואה את הערווה. הרי ממה נפשך להרהר בדברי תורה בחדר אמבטיה ללא אסלה אין איסור?
אם המים חמים,למה שיהיה אפשר להקל להרהר בתוך המקווה?
גם אם המים חמים כיון שבאים לשם נקיים והחדר עצמו נקי נהגו להקל בתוך המקווה עצמו. אתה צודק שלגבי הרהור אין צורך בהקפת זרועות. אבל אתה צודק שכיון שיש שהחמירו בכל מקווה חם דבר שאין בו צורך כדאי להמנע ממנו.
מה צריך לטבול ואיך צריך לכוון בטבילה במקווה אחרי זרע לבטלה?
לא חייבים לטבול, אבל הנהגה טובה היא מתקנת עזרא, צריך לכוון להטהר.
השאר תגובה