לתרומות לחץ כאן

שבעה-נתק מההורים

שאלה:

שלום רב, אני נמצא בנתק מההורים ב-6 שנים האחרונות. לארחונה מצב אימי הדרד ממחלה סופנית, היא נמצאת בהוספיס ביתי במצב קשה (ולא יודע כמה ימים נשאר לה) היום היגעתי לבקרה בבית הורי (גם אחותי הייתה נוכחת), אמא שלי כמו שרשמתי במצב קשה ובקושי ממלמלת דברים ואבא שלי התעלם ממני לגמרי כולל הימצאות בחדר אחר בזמן שהייתי בביתם (מורגש ביותר שאיני רצוי שם) אני לא רואה שאפשר יהיה לשבת איתו שבעה (מקווה שללויה יתנו לי להגיע) כיצד להתנהל? לשבת שבעה בביתי? איך ליצור אווירה בבית (יש לי 3 ילדים 14, 11, 5) שהבינונית בקושי זוכרת את ההורים שלי והקטן בכלל לא מכיר. תודה מראש על העזרה.

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בכאב את שאלתך המצערת, למעשה הנושא האמיתי הוא לא השבעה והאוירה שמסביב, שזה לא בעיה, תשב כאן או שם, האוריה תהיה יותר או פחות זה לא כל כך משנה.

יש כאן שאלה ערכית ובעיני גם חינוכית, ראשונה במעלה. אינני יודע מה הרקע לקרע, אבל אני כן יודע שזה הדבר הכי גרוע והכי חמור שבעצם יכול לקרות לנו.

דם זה לא מים, והורים זה קודש, ויש לעשות הכל, אבל הכל הכל כדי לאחות את הקרע. שוב אינני יכול לייעץ פרטני כי אני לא יודע את הרקע, אני רק מצביע כך שבכלל לא משנה מי אשם ומה היה, אסור לתת לדבר כזה לקרות. לכן, כל זמן שהנר דולק אפשר עוד לתקן, תעשה הכל כדי להתפייס עם אבא, זה ערך עליון.

הוספתי שזה לא רק הערך של כיבוד הורים ולא רק של ערכי משפחה, זה גם ערך חינוכי ראשון במעלה, הנזק שיש לילדים שלך כתוצאה מהיחשפות לכזה מצב, הוא דבר שקשה לתאר, ילדים לא אמורים לדעת שיכול להיות כזה דבר בכלל. ובתיקון המצב הזה תראה להם ערכים ומידות טובות, תמחיש להם מה זו חרטה ומה זה מאמץ לתקן, מה זה ויתור מה זה לסלוח וללכת לפנים משורת הדין, ואתה והם הראשונים שתרויחו, מפני שאין חינוך יותר משמעותי מדוגמא אישית.

בשורות טובות ובהצלחה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל