לתרומות לחץ כאן

עובד למתן עזרה לסיעודי שלא עובד בכל השעות

שאלה:

היי כבוד הרב שבוע טוב
יש לי שאלה לגבי העבודה שלי
אני לא עובדת ימי שישי , ערבי חג וחגים כמובן , אבל ביומן העבודה שלי אני מסמנת את הימים האלה כימי עבודה רגיל , בהסכמת המטופלות שלי , כלומר אני רושמת את סך השעות שיש לי אצל כל מבוגרת על יום שישי ולא על החגים , ואז שאני חוזרת אחרי החגים לעבוד , אז אני נותנת להם מעבר למה שאני צריכה לתת ( מנקה ונותנת שירות בדברים שלא הוסמכתי ומכוח אדם אמרו לי שלא לעשות כי זה לא התפקיד שלי ) , אבל אני עושה את זה כדי להשלים על הימים שאני לא מגיעה , ולגבי היומן אני ממלא אותו רגיל , ויש לי אישור מהמטופלות לעשות את זה ואף הן חותמות לי על היומני עבודה בסוף החודש , האם זה גזל ?
ואני לא משלימה את השעות שהחסרתי , אבל עושה בעבודה שלי מעבר למה שאני צריכה , וכמובן הכל באישור שלהן , הן אומרות לי לרשום את השעות של החג ואני אומרת להן שהן לא חייבות לחתום אבל הן רוצות לחתום לי גם כשאני לא מגיעה לעבודה הכל באישור שלהן . אני מביאה להן בסוף חודש את היומן שעות של העבודה והן מסתכלות עליו וחותמות , האם זה גזל ..
ולגבי השעות , הן אומרות לי ללכת ברגע שאני מסיימת את מה שהן ביקשו ממני , אני לא הולכת על פי דעת עצמי , והן אומרות לי שהן מעדיפות להביא לי את השעות האלה גם אם אני לא נמצאת האם זה גזל ? הכל באישור שלהן שום דבר לא עושה על דעת עצמי .

תשובה:

שלום וברכה,

מבירור שערכנו בעבר, עובד סיעודי שהוקצב לו מספר שעות, אם ממלא את כל תפקידו עבור הקשיש ואין לו מה לעשות, מותר לו להצהיר על מלוא השעות, מאחר ומילא את כל תפקידו והקשיש לא מעוניין בעבודה נוספת. ולכן אם מילאת את כל העבודה שהקשיש מבקש את יכולה להצהיר עבור כל שעות העבודה – בהסכמת הקשיש. אולם אם מגרע מהשעות בגלל העובד ולא בגלל הקשיש אסור לו לדרוש תשלום עבור השעות שלא עבד.

בהצלחה. 

מקורות:

עובד שנותן סיוע לסיעודי, חייב למלא את תפקידו, אולם אם הוקצבו לו מספר שעות ועשה את כל הדרוש לו, זכאי לקבל את כל השעות שהוקצב לו, הן לפי החוק והן לפי הלכה, כמבואר בשו"ע סימן שלה שאם נתן לו עבודה של יום שלם, והסתיימה העבודה באמצע היום חייב בעל הבית לשלם לו עבור כל היום. ולכם אם העובד עשה את כל מה שמוטל עליו מותר לו לקבל שכר עבור כל השעות שהקציבו לו, ולא חייב לגרע את השעות שלא עבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל