לתרומות לחץ כאן

ביטחון על דבר שלמעלה מהטבע / שמירת קדושה

שאלה:

אדם שאינו יכול להתחתן מסיבות נכותיות. בעצת רבנים לוקח זריקות שמונעות ייצור טסטוסטרון בגוף, על מנת להחליש את הייצר. אבל זה עוזר רק חלקית.
הנ"ל פנה לרב גדול ומפורסם שגזר בכוח תורתו שיינטל מהאדם הנ"ל ייצר העריות. וכעת האדם הנ"ל ממתין לישועת ה' לקיום הגזירה.
השאלה: מובא רבות בספרים על כוח הביטחון, וש"אין לך דבר העומד בפני ביטחון", ןבבחינת "גול על ה דרכך ובטח עליו והוא יעשה" (והשאלה לפי השיטות שאינן כדעת החזון איש שיש לו שיטה מיוחדת בעניין הביטחון). האם לפי אותן שיטות (הסבא מנובהרדוק למשל בספרו גדלות האדם סובר כן, ועוד רבים) שאדם יכול להתחזק בביטחון שיקבל דבר מסויים, ואז בכוח הביטחון הוא מקבל זאת, אם מצליח אכן להתחזק ולהאמין בכל ליבו. השאלה האם לפי זה האדם הנ"ל יכול להתחזק בביטחון ואמונה שה' יסיר ממנו לגמרי את ייצר העריות, בצירוף זה שנוטל זריקות, או שאי אפשר לבטוח על דבר שלמעלה מהטבע?
בקיצור: השאלה היא, למ"ד שיש כוח ביטחון לבטוח ולקבל בזכות הביטחון, האם זה רק על דברים שבטבע, או גם על דברים שלמעלה מהטבע?תודה

תשובה:

אין לצפות לניסים החורגים מדרך הטבע, אני גם לא הייתי מייעץ על הזריקות הללו. מה שכן חייבים להבין שהאיסור של הוצאת זרע לבטלה הוא כאשר אדם חוטא חלילה במזיד, אבל אם מתוך שינה או מחמת חלום או מחשבה שהתגנבה זה קרה מאליו נגד רצונו, אין להתייחס לזה והכל בסדר. המחשבה כל הזמן "אני חוטא" וכו' היא עצמה עצת היצר, העיקר לשמור על העיניים נורמלי כדרך בני תורה, ולא לחטוא במזיד, כל השאר אין להתייחס וזהו.

רפואה שלמה וחיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ובכן.
    א. הזריקות מאוד עוזרות. לא רק שאין זרע בכלל (הגוף לא מייצר), אלא גם שהיצר נחלש מאוד מאוד (אין בכלל סיטואציה של חלומות "מיניים", כי המשיכה חלשה).
    ב. מבחינתי יש לי משיכה חלשה ללא הנאה. כלומר, אם אסתכל על אשה, גם לא צנועה, לא תהיה לי הנאה. אבל כן יש לי "מגנט" חלש להסתכל, למרות שאין לי מזה שום הנאה, ולא שום מחשבות מיניות.
    ג. ה"מגנט" הזה, למרות שהוא חלש, מציק לי מאוד, לא בגלל שהוא גורר הנאה או "זקפה" (הוא לא גורם. אני בכלל לא יכול להגיע לזקפה, כי אין לי הנאה מינית), אלא כי זה "סתם" מגנט שמבלבל לי את הראש ללא תועלת וללא תכלית.
    ד. אני רוצה להתפלל לה', וכן להתחזק בביטחון בו, שלאור כך שאני לוקח זריקות שמסרסות אותי, אז הייצר ייעלם כליל. ללא שיירים כלשהם. וזו היתה שאלתי – האם מותר לי להתפלל ולבטוח בה' שהזריקות תגרומנה לי שהייצר ייעלם כליל – שלא יישאר לי אפילו מגנט חלש לנשים , למרות שזה מגנט שאין בו הנאה כלשהי, אלא רק "רפלקס" כזה… כי נפשית אני לוקח את זה קשה – כי המבט שלי על נשים כיום שונה מאוד מהמבט של גברים אחרים לנשים. זה לא מבט של הנאה או תאווה, אלא של הערכה. ולכן אני מקנא בהן – עד כדי רצון התאבדות – שהן חופשיות לגמרי ללא מגנטים וללא שום "שיירי ייצר", ואילו אצלי זה קיים ללא תכלית. אני לא יכול להסביר כאן את הכול, אבל לפעמים זה מגיע לי לרצון התאבדות, כי זה מאוס בעיניי, ודווקא בגלל שזה כל כך חלש, אז אני מבין בשכל כמה זה "מטומטם" ו"שטותי" ואני לא יכול לשאת את המגנט-נטול-ההנאה הזה.
    ה.. השאלה: האם אדם שמייחל לפעמים להתאבד בגלל רפלקס כלשהו, ובמצב שיצר העריות אצלו חלש ברמה טוטאלית, אין לו זרע, ואין לו הנאה מינית, יכול להתחזק באמונה ובתפילה שהזריקות תפעלנה לסלק ממנו היצר לגמרי – כולל הרפלקסים למיניהם – על מנת שלא יתקצרו חייו – ולו בגלל הדיכאון החמור שזה גורם לו.

    לא הסברתי עצמי, אלא רק על קצה המזלג, אני מקווה שזה מספיק בשביל לענות לי תשובה. אם לא – ארחיב יותר בתגובה הבאה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל