שאלה נוספת, ברכת לישב בסוכה מברכים לפני הנהנין או אחרי, כלומר קודם המוציא לאחר הנטילה או לאחר המוציא ואכילת הפת?
תודה
תשובה:
בפת יש לברך אחרי המוציא ולפני אכילה ובמזונות לפני ברכת המזונות.
חג שמח.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
7 תגובות
מחילה, למנהג הספרדים לא כך.
הספרדים נוהגים לברך לישב בסוכה לפני ברכת המוציא,אחרי שנטל ידיו וברך על הנטילה עומד בסוכתו ומברך לישב הסוכה,מתיישב,ואז מברך המוציא על הפת.
מברך לישב ב-סוכה
לא ידעתי מעניין. תצטט לנו.
כשאוכל פת יותר מכביצה, כבר נתבאר לעיל שיש נוהגים לברך לישב בסוכה אחר ברכת המוציא, ואין בזה משום הפסק בין ברכת המוציא לאכילה, אחר שהוא לצורך הברכה. וכמו שנוהגים לברך לישב בסוכה בקידוש אחר ברכת הגפן, ואין חוששין להפסק. ומכל מקום יותר טוב לברך לישב בסוכה קודם ברכת המוציא לפני שישב על יד השלחן. ואין בזה הפסק בין הנטילה להמוציא. ובכל מקום יעשו כמנהגם. וביום טוב ובשבת חול המועד נוהגים לברך לישב בסוכה בקידוש, קודם שיטעם מן הכוס.
ילקוט"י קיצור שולחן ערוך ח"ב.
ואגב, נראה ממנו שאין בעיה כמו שכתב הרב פה בתשובה.
המנהג לברך אחר המוציא ידוע לך אחרת?
ברור ששניהם לא בעיה,כלומר לשני המנהגים יש בסיס.
אבל כמו שכתב לנו המגיב מ' כותב הילקו"י במפורש:
"ומכל מקום יותר טוב לברך לישב בסוכה קודם ברכת המוציא לפני שישב על יד השלחן"
מחילה, למנהג הספרדים לא כך.
הספרדים נוהגים לברך לישב בסוכה לפני ברכת המוציא,אחרי שנטל ידיו וברך על הנטילה עומד בסוכתו ומברך לישב הסוכה,מתיישב,ואז מברך המוציא על הפת.
מברך לישב ב-סוכה
לא ידעתי מעניין. תצטט לנו.
כשאוכל פת יותר מכביצה, כבר נתבאר לעיל שיש נוהגים לברך לישב בסוכה אחר ברכת המוציא, ואין בזה משום הפסק בין ברכת המוציא לאכילה, אחר שהוא לצורך הברכה. וכמו שנוהגים לברך לישב בסוכה בקידוש אחר ברכת הגפן, ואין חוששין להפסק. ומכל מקום יותר טוב לברך לישב בסוכה קודם ברכת המוציא לפני שישב על יד השלחן. ואין בזה הפסק בין הנטילה להמוציא. ובכל מקום יעשו כמנהגם. וביום טוב ובשבת חול המועד נוהגים לברך לישב בסוכה בקידוש, קודם שיטעם מן הכוס.
ילקוט"י קיצור שולחן ערוך ח"ב.
ואגב, נראה ממנו שאין בעיה כמו שכתב הרב פה בתשובה.
המנהג לברך אחר המוציא ידוע לך אחרת?
ברור ששניהם לא בעיה,כלומר לשני המנהגים יש בסיס.
אבל כמו שכתב לנו המגיב מ' כותב הילקו"י במפורש:
"ומכל מקום יותר טוב לברך לישב בסוכה קודם ברכת המוציא לפני שישב על יד השלחן"
השאר תגובה