לתרומות לחץ כאן

חזרה בתשובה

שאלה:

שלום וברכה!
א. כידוע דיני חזרה בתשובה, וידוי חרטה עזיבת החטא וקבלה לעתיד. (בגדר עד שיעיד עליו יודע תעלומות).
רציתי לשאול, במציאות היום יומית, יש את העבירות שאדם דש בעקביו, כגון: ביטול תורה, חוסר כוונה בברכה, וכדומה. ויש את העבירות שנכשלים בהם מידי פעם, כשנכנסה בו רוח שטות והתלבש עליו היצר, כגון אי זהירות מספקת באיסורי שבת, שמיעת וראית דברים אסורים וכדומה.
איך צריך להיות הנהגת היהודי.
כל יום לעשות תשובה כללית, או כל יום תשובה פרטית על העבירות שזכר שעשה באותו יום.
או אחת לתקופה מסוימת.
או עצם זה שרצונו ומעשיו מעידים על כך שתמיד הוא רוצה להתקדם ולעשות אך ורק את רצון ה', סגי בכל שנה ושנה שמפרט את חטאיו, ומתקדם ומתעלה???
ב. האם להלכה פוסקים כהרמב"ם שחייבים לפרט העבירה (וידוי), ואם לא, אז איך חוזרים בתשובה?
ג. ויש לי עוד שאלה פרטית בעניין זה, אני אדם שמאוד אוהב להתפלסף ולהתווכח, ולדבר השקפה, אני כמובן משתדל מאוד שלא לבזות או להקניט תלמידי חכמים, אבל אני אחד שיודע ואוהב להגיד את דעתי, לדוגמא, אני עושה כך וכך, כי כך אני מבין שזה נכון וכך אני יודע שאומר רב פלוני, ואפילו שהוא( אדם גדול אחר) כך וכך סובר, אני לא מתחבר (בכוונה אני מדגיש לא מתחבר, ולא לא מבין), זאת אומרת אמרתי מה אני ומי אני, והוספתי אני לא מתחבר…זה בסדר (הבאתי כדוגמא, אני מדבר גם על ענייני הלכה וכדומה, וכן ענייני השקפה ודרך השם).
יישר כח גדול מראש.

תשובה:

שלום וברכה

ברור שכאשר אדם יודע שעבר עבירה עליו לשוב עליה בתשובה מיד על כל פרטי וחלקי התשובה. אין כזה דבר לרכז את הנושא לזמן מסויים… אלא שבימים אלו התשובה יותר מקובלת ומרוצה ולכן קבעום כזמן תשובה לכל, שבהם כל אדם יפשפש במעשיו וגם אם אינו זוכר ספונטני מה עשה יחפש ויחזר ויבדוק בבדקי הנפ על מה עליו לשום בתשובה שלמה ויעשה זאת. מלבד התשובה הכללית לה' יתברך הנהוגה בימים אלו.

אין ויכוח שהוידוי הוא מחלקי התשובה, עזיבת החטא החרטה והקבלה לעתיד יחד עם הוידוי הם חלקי התשובה המוסכמים.

כל ויכוח דרך כבוד הוא בסדר, כמובן מה לעשות למעשה, יש לכוף דעתו לגדולי תורה ויראה כי מי יוכל לקבוע בעצמו שהוא גדול ויודע יותר מהם…

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל