לתרומות לחץ כאן

שלושת ימי הגבלה

שאלה:

שלום.
שלושת ימי ההגבלה הינן מרביעי בערב עד צאת השבת? או שמתייחסים מחמישי בבוקר?
מה מסבירים לילדים שרוצים לדעת מה היה בשלושת ימי ההגבלה? מה זו ההתקדשות?

תשובה:

שלום וברכה

אכן מיום רביעי בשקיעת החמה.

הורים מסתבכים לחינם, בבחינת יוסיף דעת יוסיף מכאוב… התקדשות זו התכוננות, וכי לא מובן לכל ילד שלא נוחתים למתן תורה סתם כך באמצע החיים?! מהרהרים בתשובה, מתכוננים, מתרגשים מעצם המעמד, מדברים על הרוחניות ועל השינוי, חושבים מה זה להיות בנים של ה', ועוד ועוד על זה הדרך! כל ילד מבין את זה ואגב זה נכון… ההכנה למתן תורה לא מתחילה ונגמרת בהמנעות מחיי אישות, זה רק פרט קטן ומסויים שמלמד על הרעיון כולו, והוא כנ"ל.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לרב שלום,
    אני קורא את השאלה של האדם המקסים הזה האבא לילדים ששואל בתמימות איך לנהוג עם הילדים (שאלה לגיטימית ביותר שגם אני שואל) ואני מתכווץ בקריאת התשובה הצינית והלא הנעימה של הרב וזו לא פעם ראשונה שזה קורה ולכן החלטתי להגיב. הרשה לי לתקן אותך הרב, אנחנו או לפחות חלקנו באתר הזה לא באים מאותו עולם שאתם באים ולא נולדנו חרדים ואפילו לא דתיים אלא חילונים גמורים. אנחנו עושים מאמץ אדיר בשביל להתקדם וללמוד את מה שאותכם מלמדים כבר מגיל ינקות, לא גדלנו עם הידע הזה ואף אין לנו את אותו חוט המחשבה כמו שיש לכם ולכן איננו יודעים בהמון מקרים כיצד לנהוג עם ילדינו אז לא ! זה לא ברור ומובן מאליו לכל ילד כמו שענית לשואל ! ההתנשאות והזילזול הניכרים בתשובתך כלפיו צורמת לי מאוד ולא נעימה לי ! במקום שבעלי תשובה עומדים…. זו שתהיה נקודה למחשבה לרב במיוחד בחג השבועות שאף לפי דברי הרב עצמו כולנו צריכים לעשות תשובה וחשבון נפש ועבודה על מידות. חג שמח לרב ולכל בית ישראל !!!

  2. "וכי לא מובן לכל ילד שלא נוחתים למתן תורה סתם כך באמצע החיים?!"

    "כל ילד מבין את זה"

    אלו דבריו של הרב "הגאון" שלא מבין ולא מכיר שום דבר אחר מהבועה שבה הוא חי ! תשובה דוחה !!

  3. אין כאן שמץ ואפילו שמץ של ציניות!!! אין לי מושג מהיכן לקחת את הדברים הללו!
    אסביר יותר ברור את כוונתי ואני מקווה שאולי אהיה מובן יותר.
    יש בעיה כלליץ כאשר לומדים עם ילדים חומש ומשנה ונתקלים בדברים שלא מתאימים לגיל שלהם, וכאן הורים מתחילים להסתבך, ובצדק כביכול, אבל האמת שזה פשוט נובע מתוך התפיסה שלנו, בלי להבין מה זו תמימות של ילד, ועד כמה נפש של ילד היא חלקה.
    אם היינו מבינים את זה הכל היה הרבה יותר קל.
    למשל, לומדים את הנושא של יוסף ואשת פוטיפר, לא צריך להסתבך, היא רצתה להתחתן איתו, כי הוא היה חכם ומוצלח. כך גם אבימלך ושרה, וכך הרבה אירועים בתנ"ך.
    ילדים יודעים שלהתחתן זה לחיות יחד בבית כבני זוג, הם לא חושבים מעבר לכך ולא צריכים לדעת כלום מעניני אישות, ולא נצרכים ליותר, כשיגדלו יבינו יותר.
    זו היתה כוונתי ולא שום ציניות חלילה!
    פשוט לומד דברים פשוטים שאינם מהוים בעיה עבורם. אתה מדבר בטבעיות באופן כללי על הענין בלי להסביר וזה מספק אותם לגמרי.
    אני מצטער שקיבלת תחושה אחרת ושמח שנתת לי את ההזדמנות להסביר את תשובתי.

  4. גם בתגובתך השניה לא הבנת מילה ממה שכתבתי, ולמרות השפה הזולה בה הגבת אני רואה צורך להסביר.
    לא אמרתי שכל ילד הוא קדוש, ולא אמרתי שכל אבא קדוש, גם אני רחוק מאוד אולי יותר ממך מהכנה נאותה למתן תורה. מה שאמרתי הוא רק דבר אחד, שניתן להסביר לכל ילד שלצורך מתן תורה מתרוממים כמה ימים, יושבים בבית הכנסת ושומעים שיעורים, ולומדים מוסר וכו' וכו', לא צריך להסביר לו נושאים של פרישה מאשה, זה לא נחוץ לו והוא יבין נהדר את כל ההכנה גם בלי זה.
    אינני יודע אם לא הבנת אותי או שלא הבנת את כוונת השואל, השואל לא רוצה להסביר לילד שלו נושא של פרישה מאשה והסברתי לו שזה לא נחוץ, הילד שלו יצא לגמרי מסופק גם בלי זה.
    אקווה להתנצלותך על השפה הגרועה בה בחרת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל