לתרומות לחץ כאן

חג שבועות שחל במוצאי שבת

שאלה:

שלום רב!
כידוע השנה חל חג השבועות במוצאי שבת ויש לי כל כך הרבה שאלות ,
1.מתי אני מדליקה את נרות החג? אני מניחה מלפני שבת נר נשמה שידלק לאורך כל השבת ואז כאשר יוצאת השבת אני לוקחת גפרור אומרת:המבדיל בין קודש לקודש ואז מדליקה מנהנר נשמה הישן את נר הנשמה חדש ומברכת "להדליק נר של יום טוב" והאם אני צריכה לברך על הנרות גם "שהחיינו"?.
2.לגבי הקידוש וההבדלה בלילה הזה ,לפי מה שהבנתי אין יוצאים ידי חובת הסעודה בלא אכילת לחם בסידור המחזור לא כתוב על נטילת ידיים או אכילת לחם מתי אני עושה את זה האם לאחר הקידוש וההבדלה לגמרי? ומתי שותים את היין האם לאחר ברכת בורא פרי הגפן או לאחר כל סיום הברכות?
3.האם צריך לעשות ביום שישי עירוב תבשילין כי הרי אסור להכין משבת ליום טוב וההיפך? ומתי בדיוק אני יכולה לבשל לסעודת החג , לפני ההבדלה הקידוש ?אחרי? ומתי בדיוק סועדים ישירות לאחר הבדלה הקידוש?
4.והאם מותר ביום טוב להזיז את המחוגים של שעון שבת ?למשל:כוונתי את שעון השבת של הפלטה עד 10 ,האם אני יכולה להאריך את עד 11?
5.כפי שידוע לי ביום טוב מותר לבשל אוכל נפש אך אסור לכבות את הגז מכיוון שאין בכך צורך לאכול נפש אם ידוע לי שחלק מבני משפחתי מבשלים ביום טוב מנר נשמה אך מכבים את הגז שלא לצורך ועוברים על מלאכת מכבה האם יש איסור לאכול מהאוכל שהם מבשלים או שמותר לי לאכול מזה ? ,ואשמח לקבל עיצה איך אפשר לכבות את הגז מבלי לעבור על שום איסור.

תשובה:

שלום וברכה

1. נכון מאוד, רק יש להקפיד מאוד שכבר ודאי היה צאת הכוכבים, וכן, מברכים שהחיינו.

2. נטילת ידים כמו בכל שבת לאחר הקידוש וההבדלה לגמרי. שתיין היין לאחר כל הברכות, הרעיון הוא שהקידוש וההבדלה נאמרים על הכוס. כמו בכל ליל ומוצאי שבת…

3. אין צורך בעירוב תבשילים כי בשבת אסור להכין שום דבר לצורך יום טוב, רק במקרה ההפוך יש עירוב תבשילים. לבשל לחג, או לפני שבת או ביום טוב עצמו [ובאופנים המותרים, העברה מאש קיימת וכו'], לא בשבת. הסעודה מיד לאחר הקידוש וההבדלה כמו בכל שבת וחג…

4. על שינוי במצב שעון שבת ראי כאן.

5. אין איסור לאכול מהאוכל כי הכיבוי הזה אינו נוגע במישרין לאוכל, כיבוי נכון ביום טוב יעשה על ידי מוצר נקרא חגז, תחפשי אותו בגוגל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל