שאלה:
יש בעיה להנות ממעשה שבת אפילו במעשה שאיסורו מדאורייתא אם נעשה אחרי צאת שבת אבל ללא הבדלה בכלל- אפילו בלי אמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול" בלי שם ומלכות? יש הבדל בין אם המעשה שבת נעשה בשוגג או במזיד לעניין זה?
תשובה:
לא. אין איסור ליהנות ממעשה שנעשה במוצאי שבת, השבת כבר הסתיימה איסור המלאכה הוא רק כדי שלא יתרשלו מלעשות הבדלה וזה לא ישכח, בדומה לאיסור האכילה לפני הבדלה שאין לו ענין עם חילול שבת כלל…
זה מותר אפילו אם זה נעשה בזמן תוספת שבת עצמה?
תוספת שבת מעיקר הדין – כל שהוא.
משהו קטן בנוסף ברשותכם, לוודא שהבנתי נכון בשתי הנקודות הבאות:
1. אין שום הבדל בזה בין אשכנזים לספרדים.
2. זה הדין הלכה למעשה לכלל הציבור ואין פה איזה הקלה הלכתית לבחור כמוני שמאובחן מקצועית כסובל ממחשבות טורדניות בהלכה כחלק של בעיית OCD- או. סי. די.
הבנתי נכון בשתי הנקודות הללו?
נכון
השאר תגובה