שאלה:
סוכריות לילדים המיוצרות עם משרוקית האם מותר לאוכלם בשבת ומה דינם לאחר אכילתם
תשובה:
אני מניח שהעיקר היא הסוכריה ולכן מותר לאכול ואינו מוקצה, ומיד בסיום הסוכריה זה מוקצה גמור ויש להניחו מהיד. הלכה זו אגב נכונה גם לגבי סוכריה על מקל, שהוא גם מוקצה ועוד חמור יותר, המשרוקית היא כלי שמלאכתו לאיסור, והמקל הוא מוקצה מחמת גופו. אם אני טועה והעיקר המשרוקית, אין לטלטל בשבת.
לא הבנתי את הסייפא.
ממה נפשך,גם אם העיקר הוא המשרוקית אבל כלי שמלאכתו לאיסור מותר לטלטול לצורך גופו ומקומו
בעצם זה נכון, אבל זה יהיה תלוי אם יש סוכריה אחרת מותרת הרצויה באותה מידה או לא. כמו כן יש לעיין איך להגדיר זאת, אם צורך גופו או מקומו, צ"ע [אין נפק"מ לדינא, רק ההגדרה].
יש להדגיש שלדעת הרב עובדיה זצוקל, אין זה משנה כלל ועיקר אם יש סוכריה אחרת או אין,ובני ספרד נוהגים (ברובם אם לא כולם) שכל שצריך כלי שמלאכתו לצורך גופו או מקומו,יכול להשתמש בו לצורך הזה גם אם יש 100 כלי היתר בסביבה,ודיברנו על זה רבות בעבר
השאר תגובה