לתרומות לחץ כאן

סמיכת גאולה לתפילה בערבית

שאלה:

שלום,
היום דיברתי בטלפון עם חבר, ובחורה עיוורת עם מקל נחייה שמעה שאני מדבר וביקשה עזרה לחצות את הכביש. בהתחלה התלבטתי אם להחזיק לה את היד בשביל לכוון אותה או לא אבל בסוף החזקתי רק בשביל להדריך אותה איך ללכת ואמרתי לה מתי אפשר לעבור מתי לא, איפה יש מדרגה וככה עד הצד השני וזה היה פחות מחצי דקה. האם פעלתי נכון? (לגבי זה שהחזקתי את היד בשביל ללוות אותה)

2.האם מותר לאשכנזים להתפללל 18 לפני קריאת שמע של ערבית? בהנחה שהגעתי באיחור ופספסתי את קריאת שמע. התפללתי 18,ואס קריאת שמע ואז המשכתי עם הציבור. פעלתי נכון? מותר להגיד קריאת שמע גם אחרי התפילה?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

1. אם היא נזקקת לכך ואין אשה לידכם שיכולה לסייע, או שיבייש אותה שתתחיל לעשות בלגן ובלי רעש גדול אי אפשר לסדר את הענין, אז ודאי נכון לכוון אותה לדרכה שלא תפגע חללילה, וזה אינו מגע של חיבה שיש בו איסור.

2. בתפילת ערבית דין סמיכת גאולה לתפילה יותר קל, כיון שבלאו הכי יש ברכת השכיבנו שמפסיקה, ולכן נפסק בהלכה שמי שמאחר לתפילה ואין עוד מני שיכול ללכת אליו ולהתפלל לפי הסדר, יתחיל איתם שמונה עשרה, ואחר כך יאמר קריאת שמע בברכותיה כפי שנהגת. אבל אם יש אפשרות נוחה למנין אחר, אין לשנות מסדר התפילה הרגיל.

ראה שו"ע סי' רלו סעיף ג.

ערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל