לתרומות לחץ כאן

שכן שרוצה תשלום עבור ניהול ועד הבית

שאלה:

היות ואני רוצה לסיים את תפקידי כ'ועד הבית' לאחר 7 שנים בתפקיד, בבית המשותף בו אני מתגורר, (מדובר בכ-40 דירות בבנין חלקם מתגוררים בשכירות וחלקם הם יחידות דיור אשר גם הם משלמים דמי ועד מופחתים כל חודש) וכעת אין שום שכן שמוכן לקחת את התפקיד, על כן הונחה לפתחי הצעה מכמה שכנים לקבל משכורת על תפקידי,
השאלה היא:
היות ומסתבר שלא כל השכנים יענו תשובה ברורה,
ויתכן שגם חלק מהשכנים יענו תשובה אך לא מתוך רצון אמיתי
השאלה היא: האם צריך לקבל את תשובת 'כל השכנים' או מספיק 'רוב שכנים' ואם תימא שמספיק 'רוב שכנים' האם די ב'רוב שכנים שיגיבו' או שצריך 'רוב מוכח של הדיירים'?

תשובה:

שלום וברכה,

אם אתה מפרסם שאתה רוצה לעזוב את ניהול ועד הבית, ואתה לא מוצא שכן שמסכים לקבל את הניהול של ועד הבית, אתה יכול להודיע שאתה ממשיך את הניהול בתשלום. ואם השכנים רואים ושותקים הרי זה הסכמה לתשלום ומותר לך לקחת שכר. ואין צורך שיסכימו בפועל, אלא צריך שיראו שאתה מסכים לעבוד בשכר. 

בהצלחה.

מקורות:

בניין שלכם היה נהוג שיש תורנות לניהול ועד הבית, ולכן אתה לא יכול לדרוש שכר עבור הניהול. אלא אחרי שאתה מפרסם שאתה מחפש שכן מחליף ואין מי שיקבל, מתבטלת ההסכמה של התורנות, וממילא אתה נהפך לוועד בית שגובה תשלום. אלא שראוי שתפרסם שאתה גובה תשלום עבור ניהול ועד הבית, וכשהדיירים רואים ושותקים חל חיוב של שכירות פועלים, כמבואר בש"ך יו"ד רמח ס"ק יא שאם שכר מלמד בפני אבי הבן ושתק חייב לשלם. וכאן הרי הוא נשכר בפני השכנים, וחייבים השכנים לשלם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל