לתרומות לחץ כאן

תפילת מנחה לסיים לפני צאת הכוכבים?

שאלה:

שלום
1. האם מותר לבקש בקשות בתפילת מנחה של ערב שבת? קורה אצלי הרבה שמהלחץ יוצא שאני מתפללת בטווח של ה13 דקות אחרי השקיעה ואז כבר נכנסת שבת..האם מותר לבקש בקשות ולבכות בתפילה וכו'?
2. עד מתי אפשר להתפלל תפילת מנחה אם התחלתי בטווח של ה13 דקות אחרי השקיעה? עד מתי שאני רוצה לסיים או שיש זמן מסוים שצריך לסיים לפניו?
3. כשיש חתיכת ציפורן שעדיין מחוברת לעור אבל נפרדת מהציפורן עצמה, האם היא טמאה כשנוגעים בה? צריך ליטול ידיים?
4. האם מותר לנגב בנייר סופג בשבת את השולחן?
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

1. אין לבקש בקשות פרטיות אחרי השקיעה, להשתדל מאוד לגמור שמונה עשרה לפני השקיעה, אין לסיין אחרי ה13 דקות הללו. אם לא מספיקים לסיים קודם, עדיף להתפלל ערבית פעמיים.

[הדבר דומה לנדון לגבי זמן תפילה בבוקר, ראה בערוך השולחן סי' קי סעי' שכתב: "ודע שיש מי שאומר דכשהשעה עוברת יתפלל הביננו [מג"א סק"א בשם כנה"ג] ומזה נראה דס"ל דאם התחיל בתפלה קודם גמר הזמן של תפלה ונמשכה עד אחר הזמן לא מקרי שהתפלל בזמנו דהא ודאי כונתו שעתה עדיין לא עבר הזמן דאל"כ מאי נ"מ ולכן ס"ל שיתפלל הביננו ויסיים בתוך הזמן אבל כל הי"ח ברכות יסיים אחר הזמן ולענ"ד נראה מתוס' ברכות [ז'. בד"ה שאלמלי] דהולכין אחר ההתחלה ואם התחיל בזמן תפלה מקרי תפלה בזמנה אף על פי שמסיימה לאחר הזמן ע"ש". ראה עוד במשנה ברורה סי' פט סק"ה כשעוסק בזמני התפילה שכתב שצריך לגמור שמו"ע לפני שליש היום (סוף זמן תפילה)].

3. היא לא מטמאת.

4. אם מדובר על נוזלים יש להזהר מסוחט, כלומר הרבה נייר על מעט מים מותר, אבל לא להיפך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל