לתרומות לחץ כאן

קידש לפני מוסף – האם חייב לקדש אחרי מוסף שנית

שאלה:

אם עשיתי קידוש לאחר קריאת התורה האם אני מחויב לקדש שוב לאחר מוסף

תשובה:

שלום וברכה

העיקר להלכה שמרגע שהתפללת שמונה עשרה של שחרית אסור לטעום כלום לפני קידוש, אף שיש שסברו שזמן החיוב הוא רק לאחר מוסף, אולם ראוי לשוב ולקדש שוב אחרי מוסף.

מקורות:

בעטרת זקנים סי’ פט הביא בשם הגה’ מהרש”ל על הטור, שאף שמותר לטעום מעט מזונות לפני מוסף, הואיל ואסור לקבוע סעודה באותה שעה, עדיין לא הגיע זמן קידוש. וראה עיקרי הד”ט סי’ ג בשם פרי הארץ שעשו מעשה בחברון לאכול פירות לפני מוסף ללא קידוש. אולם, הב”ח בסי’ רפו והמגן אברהם שם ס”ק א חולקים, ולדעתם, הואיל ומותר לטעום פת כביצה לפני מוסף די בכך כדי לחייב בקידוש, ובב”ח שם הוסיף שמעיקר הדין מותר גם לקבוע סעודה באותה שעה כיון שזמן מוסף בדיעבד כל היום. וכן פסק במשנה ברורה שם ס”ק ז, אף שאנו פוסקים להלכה שאסור לקבוע סעודה לפני מוסף, שלא כב”ח. וכן מנהג העולם בימים נוראים ובשמחת תורה שאוכלים מעט לפני מוסף, לערוך קודם לכן קידושא רבה.

ורא עוד כאן מה שכתבנו בענין זה בהרחבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל