לתרומות לחץ כאן

לסמוך על ישרות בענייני ממון

שאלה:

אם למשל יש חבילת ספרים שמונחת בבית כנסת ולא ברור אם זה למכירה, ובאיזה מחיר או בכלל לחלוקה בחינם. ואני שואל יהודי ת"ח וירא שמים בבית כנסת שלא חשוד לשקר, והוא אומר לי למשל שזה לחלוקה בחינם [כי הוא שאל את המחבר] או שהוא שלחלופין הוא מתקשר למחבר בנוכחתי [בלי שאני אשמע] והוא אומר לי שזה 20 ש"ח ואפשר לתת לו.
האם מותר לי לסמוך על כל מה שהוא אומר לי. או שאני לא יכול לקחת ממון בלי ב' עדים שאומרים לי מה המחיר
[ובאמת אם א"א לסמוך עליו, אז גם צ"ע שא"א לסמוך על שום פתק שמודיע את המחיר. כי גם יתכן שהחליפו פתק וכד', אולם ע"ז יש לומר שהמוכר ששם למכירה בבית כנסת אדעתא דהכי שם. אבל במקרה שבגוף השאלה לא בטוח שהמוכר כלל שם למכור, ויכול להיות שרק הניח בנתיים וכד']

תשובה:

שלום וברכה,

הצורך בשני עדים נאמר כאשר יש ויכוח ומתעורר ספק בממון, אבל אם אין ויכוח ואין ספק לפנינו, אין צורך בשני עדים. ולכן עד אחד שמגלה את הדבר אינו מברר ספק אלא פושט שאין ספק ועל זה אין צורך בשני עדים. ולכן מותר לסמוך על מודעה או על אדם אחד שמגלה לך את הדבר ולא פושט ויכוח של שניים.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל