לתרומות לחץ כאן

ביוץ באמצע ספירת 7 נקיים

שאלה:

שלום רב, הבנתי שספירת 7 נקיים היא חומרה שבנות ישראל החמירו על עצמן וזה לא דין תורה, אם לאישה יש לדוגמה ביוץ ב-7 נקיים, האם ניתן לקבל היתר לטבול לפני? כמו שמתירים איסורי דרבנן אחרים במקרה הצורך… (אני שואלת מכיוון שיש תרופות לדחיית ביוץ, אך הן מסוכנות ויכולות לגרום לסרטן, קרישי דם וכו').

תודה.

תשובה:

שלום וברכה

אין כל היתר בענין זה. אין אגב כזה דבר להתיר איסורי דרבנן במקום צורך… יש נושא של חולי ובתנאים מסויימים וזה משהו אחר וכאן אין חולי [ואגב בעבר נשים היו נחשבות עקרות בגלל בעיה זו]. יש תרופות לדחיית ביוץ או לסידור וסת בטוחות לחלוטין לשימוש ומיליוני נשים בעולם משתמשות בהן. אין צורך לקרוא אזהרות ומחקרים של רופאים אלטרנטיביים חסרי בסיס עבודתי, תרופה שעוברת את מערכת הסינון האמריקנית ומאשרת לשימוש אפשר לקחת לפי הנחיות רופא.

בהצלחה רבה ושתתברכו בזרע בר קיימא!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה, זו שואלת השאלה.
    1. איך אני יודעת אם תרופה עברה את מערכת הסינון האמריקאית?
    2. האם ידוע לרב איזה תרופות ניתן לקחת לדחיית ביוץ / סידור וסת שהן בטוחות לשימוש?

    תודה

  2. אם היא נמכרת בבית מרקחת ומאושרת על ידי קופ"ח זה עבר.
    אינני רוצה להמליץ על תרופות, זה לא נכון לעשות זאת, אני רק יכול לומר לך שמאוד מומלץ בשלב ראשון ללכת על תרופות לסידור ווסת כמו פרימולט נור וכדומה שבהן אין חשש כלל בפרט לנשים צעירות [שוב לא המלצתי כי לפעמים יש נשים עם רירית דקה מידי שלא מתאים להם פרימולט נור לאורך זמן ועדיף משהו אחר דומה] ולא על הגברת ביוץ, כי הגברת ביוץ כמו איקקלומין אכן מוגבל במשך התקופה שזה נלקח, ולכן כל עוד ניתן לפטור את הבעיה בלי זה – עדיף. במידה וצריך, אין צורך להסס זו תרופה ותיקה וטובה.
    שוב, מה שכתבתי הוא מתוך נסיון קצת בהוראה, אבל אינני רופא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל