לתרומות לחץ כאן

משלוח דרך גויים שיגיע בשבת

שאלה:

שלום,
האם מותר לשלוח חבילה באותה מדינה בחו"ל דרך חברה שהם מסתמא גויים. כשמזמינים המשלוח, בשלב האחרון לפני שמאשרים ההזמנה הם אומרים באיזה יום זה יגיע. בדרך כלל זה יום או יומיים, תלוי לפי הכתובות ובאיזה שעה ביום מזמינים. האם מותר להזמין למשל ביום חמישי או שישי והם אומרים שזה יגיע בשבת, והאם אפשר להגיד שאדעתא דנפשי עבדי, מכיוון שיש להם אפשרות טכנית להגיע לפני שבת, אבל לא שווה להם בגלל שיקולים שלהם (למשל הם שולחים רק משאית אחת ביום מאזור אחד לאזור אחר ואם מפספסים המשאית של יום חמישי בערב זה יגיע לאיזור רק במשאית הבאה בליל שבת, אבל יש להם אפשרות טכנית לבצע המשלוח לפני שבת אבל הם אומרים מראש שהם לא יעשו את זה).
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ברור שכאשר הם אומרים מראש שיעשו את זה בשבת וזה בעצם מה שהשכירות שלהם אומרת בשלב זה, ודאי אסור. כל מה שהתירו הוא באופן שהנושא של שבת כלל אינו מדובר ובאמת לא ברור ולא מוחלט מתי זה יעשה, גם אם אתה יודע שנוח לו לעבוד בשבת אבל זה לא מתנאי המקח. כאן שיש משלוחים מסודרים בזמנים מסודרים ועל זה מדובר – אין להקל.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה רבה.
    1) מה הדין אם בפועל חלק מהחבילות מגיעות יותר מוקדם או מאוחר, האם זה אומר שהתאריך הוא רק משוער, או שהדין לא משתנה?
    2) מה הדין אם הם עצמם אומרים שהתאריך של שבת הוא רק משוער?
    תודה רבה

  2. תלוי עד כמה זה רק משוער… קשה לומר גדר ברור, אם באופן עקרוני הסיכום הוא על שבת זה לא טוב, כדאי להקדים יום אחד או לאחר.

  3. בקשר להגדרה של משוער, לפעמים הם בעצמם אומרים שזה תאריך משוער ולפעמים הם אומרים שזה תאריך מדוייק. נראה לי שזה משתנה אם זה צריך לקבל אישור מכס וזה לא תלוי בהם. האם באופן כזה מותר כי רוב החבילות לא מתעכבות במכס, רק חלק קטן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל