לתרומות לחץ כאן

אי קיום המצווה בליל טבילה ע"מ להיקלט

שאלה:

בס"ד
שלום,
בעלי ואני מנסים כבר תקופה של מעל חצי שנה להיקלט ובמסגרת זאת משתדלים לבדוק זמני ביוץ ולקיים דווקא ביום הביוץ, הבעיה שבד"כ טובלת כמה ימים לפני הביוץ ובעלי לא רוצה לקיים את המצווה עד שמגיע יום הביוץ, בין היתר כדי לשמור על איכות הזרע ומלבד זאת כדי להעלות את הסיכוי להיפקד בבן זכר (הבנו שכשמקיימים המצווה לפני הביוץ הסיכוי לבת כמעט ודאי, ואחרי הביוץ הסיכוי לבן גדול מאוד מסיבות ביולוגיות ידועות).
יש לנו כבר בת תודה להשם, מתפללים לבן זכר שיהיה תלמיד חכם ב"ה

מצד שני לא מזמן למדתי על כך שיש מצוות עשה (חובה) לקיים דווקא ביום הטבילה, והבנתי שיש גם עניין רוחני, האשה כשיוצאת מהמקווה טהורה וזה מעורר מזיקים וכו'
מה אם כן הפתרון ההלכתי?
תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

נדמה לי שבעלך כבר שאל שאלה זו בתקופה האחרונה והסברתי לו שזה לא נכון. ראשית מבחינת איכות הזרע, על פי הרפואה אדרבה, בפעם הראשונה אחרי תקופה, יש הרבה תאי זרע שכבר מתים, האיכות היא דוקא כשיש 48 שעות הפסקה ולא יותר. אז כבר הספיקו להווצר ועדיין הכל חי. כך שאדרבה, אם תהיו יחד בליל הטבילה ונניח יומים אחרי כך יהיה ביוץ ושוב תהיו ביחד, יש הרבה יותר סיכוי להריון.

שנית, האמונה בדבר הנ"ל, שאם תהיו יחד יומים לפני הביוץ אז בזמן הביוץ זו תהיה בת, היא חסרת בסיס רפואי ידוע, זה -פשוט לא נכון [בכל פעם יש תאי זרע זכריים ונוקביים, כאשר הזכרים מהירים קטנים וחלשים והנוקביים כבדים ובעלי כושר השרדות רב יותר, מדובר במיליונים רבים משני המינים ולכן קשה לקבוע מה יגרום לפריון, אבל זה תלוי לפעמים במידת הקירבה, בסוג הרעילות של ההפרשות הנוספות מהערמינית והנרתיק וגורמים נוספים, אבל אין לזה שום קשר עם מה שהזכרתם]. אין שום רופא שמכיר בעובדה זו, ובעיני זה בגדר במופלא ממך אל תדרוש, בורא עולם שולח לנו את הילדים, אם ירצה לתת לנו בן זה יהיה בן ואם בת אז בת, והכל נהדר העיקר שיהיה מהם נחת ושמחה.

לא שמענו מעולם לבטל עונה בזמנה בשביל חשבונות שמים שאינם מענינינו, תקיימו בעצמכם תמים תהיה עם ה' אלוקיך ותראו חיים שמחים ויפים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב, איני מבין מה כל-כך ההתנגדות סה"כ המחבר לא הכריע במחלוקת ר"ת ר"ח ועוד יש כמה רופאים שמאמינים שהדרך שהשואלת הציגה נכונים

  2. ההוראה המקובלת שלא לבטל ולדחות מצות עונה, למעט מצבים חיוניים כמו שנמצאים שמחה ויש בושה גדולה. ולדעתי אין יסוד רפואי לתיאוריה המוצגת. כמו כן נראה לי טעם לפגום לבחור לבורא עולם מה לתת.. מה שבא ברוך הבא ןרק שיהיה הרבה נחת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל