לתרומות לחץ כאן

חומרות בפסח המקובלות אצל חסידים

שאלה:

שלום!
ברצוני לברר במקרה שאבא שלי אוכל כמעט הכל בפסח בעוד שסבא שלי אוכל ומחמיר הרבה יותר (אוכלים קמח תפוא קקאו קפה קוקוס פפריקה ופלפל שחור ואין עוד משהו מעבר לבסיס) וכן אצל חמי נוהגים כך בדיוק.
איך עלי לנהוג, האם אני יכול ללכת לפי אבא שלי שאוכלים שם כמעט הכל או שאני צריך להמשיך בדרך של סבא שלי (אבא של אבא) שכן אבא שלי בעצם התיר לעצמו דברים (הכניס הכל לפי מה שאכלו בבית של חמיו שהוא לא כ"כ חסידי) ואולי זה לא כ"כ בסדר (אבא שלי מקל בהמון דברים ולאו דווקא בפסח)?
וכן האם במצב שאנחנו החלטנו שנשתדל ללכת לפי מה שקורה אצל סבי ואצל חמי (שכן לאשתי מאוד קשה להכניס עכשיו את כל הדברים לבית והיא טוענת שאין הרגשה של פסח, בעוד שהיא אכן עושה מעדנים עם מה שאנו כן אוכלים ואני לרוב מרגיש שזה ממש בסדר לי) אך כשאנו מגיעים לבית הוריי , אני מבין שאנחנו יכולים לאכול שם, אך השאלה האם אנחנו צריכים לאכול ממש את המינמום, או שאפשר לאכול מכל מה שמגישים לשולחן, והאם בשאר הזמן האם עדיף שלא נוכל דברים שמעבר כמו שוקלדים וממתקים ועוגיות למינהם?

תשובה:

שלום וברכה

אם מוסכם ומקובל עליך לנהוג כפי החומרות שבבית סבך וחמיך זה נפלא! זה הרי מנהג טבותיך! כשאתם אצל הוריך, אם הכשרויות הן טובות, וכל הנושא הוא רק מנהגי פסח שונים, חומרות שאין להן בעצם בסיס הלכתי מעבר למנהג, אתם יכולים להקל, ולא לחשבן יותר מידי, זה רק מפריע למערכת הקשרים החיונית ולשמחת החג. אבל אל תלחץ על אשתך, אם לא נוח לה שלא תאכל… רק תראה לה תשובה זו.

חג שמח וחיים טובים ומאושרים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל