לתרומות לחץ כאן

הלוואה לצורך שלום בית

שאלה:

בס"ד.
שלום,
נאלצתי לשכור שירותו של עו"ד לייצוג בעבור דו"ח מהירות שקיבלתי.
אשתי לא יודעת לא מהדו"ח ולא משכירת שירות העו"ד מטעמי שלום בית.
לצערי , היא ראתה באתר הבנק שהעברתי כסף לחשבון אחר וכעת התחילה מריבה איתה ולכן אמרתי לה שההעברה היא עבור הכנסת ספר תורה כביכול ושאני אמור לקבל החזר. אני מעוניין לקחת הלוואה מהחברה שבה אני עובד בסכום ההעברה הנ"ל ולהציג אותה כהחזר עבור ההוצאה.
האם מותר מבחינת דיני הלוואות (לחברה יש היתר עסקא אולם מה לגבי מטרת ההלוואה לצורך השלום , האם מותר?)

תשובה:

אין כל איסור. אבל נראה לי שאתה שוגה לגמרי בדרך… בחיי הנישואין חייבת להיות שקיפות, ערוץ פתוח בין האיש לאשה. קורה שנכשלים, קורה שנוסעים מהר, ואדרבה, בשביל זה יש זוגיות לאכול את הקש ביחד… במקום לברוח מזה, תנסה לייצר את זה! תנסו לייצר ביניכם חיים פתוחים ומכילים, בהם אדם יכול לשגות, ומתמודדים יחד עם כל קושי, ומקיימים את האמור בשטר התנאים שקוראים באירוסין אצל בני אשכנז "ואל יעלימו לא זה מזו ולא זו מזה"…

בשורות טובות ובהצלחה.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. כדאי לפנות לייעוץ מקצועי, חיים הם דבר חשוב מכדי לוותר עליהם… יש לכם את כל היסוד לחיות יחד חיים מאושרים, צריך רק לבקש ולתבוע ייעוץ זוגי. תצליחו מאוד! נתפלל עליכם.

  2. ערן היקר אני מבין ללבך. מצד אחד עם אשת חיל כמותה אי אפשר להיות כנה. מצד שני אי אפשר לסלף ולשקר כי היא עומדת על השקר וצריכים לשקר שקר על גבי סילוף, ובסוף אתה נתפס ממילא והי מעמידה אותך על השקרים.
    אז עכשיו אתה בין פטיש למסמר..
    כבוד הרב גם הליכה לייעוץ זוגי קשה כי קודם כל צריכים להיות עשיר לממן את זה. ולשכנע אותה לבא לייעוץ יכול להיות עבודה קשה ביותר אף היא, וכלי האי ואולי תבוא ותפסיד כי התמונה תהיה הפוכה כאילו הבעל הוא הבעיה.
    מה שאני אומר לא נשאר רק להיות כנה ו לבקש רחמים שתצליח להסביר לה שצעקותיה וטענותיה לא יעזרו וזה מפריע לכם לשלום בית. אנא עזרי לי לחפש לי עו"ד מקצועי…
    סליחה על התערבותי.

  3. מה שאתה אומר זה נכון ספציפית עכשיו, אבל חייבים להגיע למצב שיהיה נעים וטוב בין בני הזוג, פתוח זורם ומכיל, ולכן כדאי מאוד ייעוץ זוגי, בסיטואציה המתאפשרת, אצל איש מקצוע או רב חכם או סתם יהודי נבון המקובל על בני הזוג.

  4. בס"ד
    אני מוכרח לציין שכל מילה של יוסף חקוקה בסלע.
    עברתי כבר 3 יועצים.
    אחד האשים אותי בכל ורק גרם יותר נזק , השני והשלישי נטו לצידי והיא אפילו הסכימה איתם אולם לא רצתה להתאמץ לעשות שינוי בהשקפה.
    למעשה יוסף צודק כי לכל שקר ראשון צריך לבנות עליו אליבי של מערכת סילופים מסועפת ולפעמים הכל מתגלה בסוף וגורם מבוכה.
    נראה שצריך באמת להגיד את האמת בנחישות בכל פעם במענה רך משיב חמה בהתמדה וסבלנות ולעבור את השלב הראשון והקשה מנשוא של ההתנגדות והמניעות לעשות את את רצונך ללא כפיית דעת. כמו תמיד צריך הרבה עזרה משמיים…. אבל שוב, מניסיון אישי עמוק וארוך ומתוך ניתוח של כל מה שעברתי עד כה…. נראה שרק זאת הדרך הארוכה אבל קצרה.
    ערן.
    ערן.

  5. תצליח, מתפללים עליך. ולזכור תמיד שאין מריבה בלי שני צדדים, ולכן לא משנה מי מתחיל, אם אתה מצליח לבלום פיך, ועל כל מענה קשה להשיב מענה רך או לשתוק, הכל ישקע מיד. וזה הדבר הכי חשוב. בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל